• 15.08.14, 10:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rahalised nõuded töösuhtes

Tööinspektsioon andis välja rohkete näidetega täiendatud kordustrüki brošüürist "Rahalised nõuded töösuhtes", mis annab üksikasjaliku ülevaate, millised on töösuhte poolte rahalised kohustused.
Tööandja on kohustatud maksma töötasu, puhkusetasu ja lõpparvet sõltumata sellest, millistel tingimustel on tööleping sõlmitud. Teatud juhtudel on tööandja kohustatud hüvitama töötajale tekitatud varalise kahju, töölähetusega ja töölepingu lõppemisega seotud kulud ning koolituskulud, lisaks maksma hüvitist konkurentsikeelust kinnipidamise ja haiguse korral. Tööandjal ei ole lubatud töötajaga kokku leppida hüvitise maksmata jätmises või tasaarvestuses töötaja rahalise kohustusega, kui hüvitise maksmise kohustus tuleneb seadusest. peab hüvitama tööandjale tekitatud varalise kahju, samuti kahju, mis on tekitatud ebakvaliteetse tööga. Töötaja peab arvestama, et ta on kohustatud tööandjale maksma kuni ühe kuu keskmise töötasu ulatuses hüvitist juhul, kui ta ei asu tööle või lahkub töölt omavoliliselt. Töölepingu ülesütlemisel korraliselt ehk omal soovil on töötaja kohustatud hüvitama vähem etteteatatud aja keskmise töötasu ulatuses iga tööpäeva eest, mil ta töölt varem lahkus.
Töötaja
Kõige sagedasem on tööandjale tekitatud varalise kahju nõue. Kui töötajaga varalise vastutuse kokkulepet sõlmitud ei ole, on kahju hüvitamise nõue õiguspärane ainult siis, kui tööandja on kindlaks teinud töötaja süü kahju tekitamises.
Lähemalt loe SIIT 
Autor: Tuuli Seinberg, raamatupidaja.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele