• 16.12.13, 10:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Puhkuselt tagasikutsumise kord

Lugeja küsib: Puhkan graafikujärgselt terve detsembrikuu. Kuid nüüd tööandja teatas e-kirjaga, et peab mind kolmeks päevaks tööle kutsuma. Mul on juba puhkuseplaanid tehtud, kas tööandjal on õigus minu puhkuseaega sekkuda?
Vastas Tööinspektsiooni Lääne inspektsiooni tööinspektor-jurist Anne Pärnat:
Tööandja koostab puhkuste ajakava iga kalendriaasta kohta ja teeb selle töötajale teatavaks kalendriaasta esimese kvartali jooksul. Puhkuste ajakavas sisalduvaid puhkusi ei saa kumbki töölepingu pool üldjuhul ühepoolselt muuta. Töölepingu seadus § 69 lõige 4 kohaselt saab puhkuse ajakava muuta vaid tööandja ja töötaja kokkuleppel. Siiski annab töölepingu seadus teatud juhtudel õiguse nii tööandjale kui töötajale puhkus katkestada või edasi lükata. Tööandjal on õigus puhkus katkestada või edasi lükata ettenägematu olulise töökorralduse hädavajaduse tõttu, eelkõige kahju tekkimise ärahoidmiseks (töölepingu seadus § 69 lõige 5 lause 1). Tegemist peab olema erandliku olukorraga, mida ei olnud võimalik ette näha ja mida ei ole võimalik muul viisil lahendada, kui töötaja tööle kutsuda ja tööajakava ümber teha. Puhkuse katkestamisel või edasilükkamisel tuleb kasutamata jäänud puhkuseosa anda vahetult pärast takistava asjaolu äralangemist või kokkuleppel töötajaga muul ajal.
Tööandja peab arvestama, et kui tema katkestab töötaja puhkuse, sätestab seadus tööandjale kohustuse hüvitada töötajale puhkuse katkestamisest või edasilükkamisest tulenevad kulud (töölepingu seadus § 69 lõige 5 lause 2). Näiteks tuleb tööandjal kaaluda, kas ta on valmis kinni maksma töötaja ostetud puhkusereisi, mida too puhkuse katkestamise tõttu kasutada ei saa, või on odavam leida teine töötaja, kes täidab ootamatult tekkinud vajalikud tööülesanded.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele