Eile lõppes domeenireform, mille käigus ümber registreerimata .ee domeenid lähevad kustutamisele. Endist omanikku ootab domeen veel veebruarini.
Ümberregistreerimata domeenidele rakendatakse kustusumenetlust, mille tulemusena domeenid muutuvad vabaks. Menetluse esimesed 30 päeva on aegumisperiood, mille käigus avalikus domeeniregistris tehakse nime juurde märge "kustutamisel", kuid domeen on veel kasutatav.
Seejärel veebruaris muutub domeen mitteaktiivseks ja sellega seotud koduleht ja e-postiaadress lakkavad töötamast. Alates aprilli algusest ümberregistreerimata domeenid vabaks kõigile soovijatele ja neid on võimalik „kes ees, see mees“ printsiibi järgi üldises korras registreerida.
Mida tähendab kustutusmenetlus?
- 6.01.2011 – 5.02.2011, mil ümberregistreerimata domeenide juurde märgitakse
www.eestiinternet.ee Domeeni otsingusse „domeen on kustutusmenetluses“. Aegumisperioodil on domeen veel aktiivne ning seda on võimalik ümberregistreerida.
- 6.02.2011 – 5.04.2011 domeen on tsoonist väljas, mis tähendab, et domeen ei ole enam aktiivne ja domeeniga seotud kodulehed ja e-postiaadressid lakkavad töötamast. NB! Domeeni on võimalik ümberregistreerida.
- 6.04.2011 – kustutusperioodi lõpp. Ümberregistreerimata domeenid kustutatakse, need muutuvad vabaks ja „kes ees, see mees“ põhimõttel kõigile registreeritavaks.
Kontrolli, kas sinu domeenid vajavad ümber registreerimist
siit.
Seotud lood
Homme lõppeva .ee domeenide ümberregistreerimise eel on tuhanded tuntud .ee lõpuga domeenid registreerimata, mistõttu võivad need uutele omanikele liikuda. Seda, kas sinu domeen vajab ümberregistreerimist, saab lihtsalt kontrollida.
Domeenireformi lõpetava 5. jaanuari eel on ümber registreeritud vähem kui pooled 80 000 registreeritud .ee domeenist. Ümber registreerimata domeenid jäävad veebruarini ootele, pärast seda lakkavad need töötamast.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.