Selgitame, kuidas kaubamärgi kasutamise eest makstud raha immateriaalse põhivarana kajastada ja amortiseerida.
Kaubamärk, mille alt ettevõte oma toodangut toodab ja müüb, on registreeritud eraisiku (ettevõtte ainuosaniku) nimele. Varem oli kaubamärgi kasutamine ettevõttele tasuta, aga nüüd sõlmiti kaubamärgi omaniku ja ettevõtte vahel leping, kus on kirjas, et ettevõte maksab igal aastal kaubamärgi kasutamise eest 15 000,00€ (bruto).
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aastainventuuri käigus peab ettevõte hindama oma põhivara kasulikku eluiga, kuid mida amortisatsioonimeetodite kasutamisel silmas pidada ning millised on valikute plussid ja kitsaskohad?
Enam tekitab alati probleeme varude inventeerimine. Varud on nii tooraine/materjal, lõpetamata ja valmistoodang ning müügiks ostetud kaubad. Kõik varud tuleb füüsiliselt üle lugeda ja veenduda nende seisukorras.
Aastaaruanne on muuhulgas ka kommunikatsiooni- ja reklaamivahend, mis loob ettevõttest kuvandi vastavalt sellele, millest ja kuidas aastaaruanne kõneleb. Raamatupidaja saab siin ettevõttele appi tulla, kinnitab raamatupidamise ekspert Krista Teearu.
Majandusaasta aruande koostamine on iga-aastane ja vast kõige vastutusrikkam ülesanne raamatupidaja töölaual. Kasuta seda kontroll-lehte, et kõik olulised teemad ja detailid oleksid aastaaruandes kajastatud.
Kandideerimine kuni: 06.05.02025