Kõige stressirohkem on koondamisteate edasiandmine ja vastuvõtmine, rääkis tänasel tööstressi konverentsil juhtimistreener Heiti Pakk.
"Pole olemas võluvitsa, mis selle olukorra heaks teeks. Mõned inimesed on maksimalistid, kes ütlevad, et kui parimat tulemust ei saa, pole üldse mõtet pingutada. Musta ja valge vahel on siiski palju värve. Parim, mis tööandja selles olukorras teha saab, on, et stress ei võimenduks," selgitas Pakk.
Ta märkis, et raske sõnumi edastamisel ei tohiks ettevõtja või töötaja otsene ülemus tegeleda keerutamise, vihjamise ja muu mätsimisega.
Esiteks on Paki sõnul oluline koondamisteadet üle andva juhi suhe iseendaga: tema veendumus koondamise vajalikkuses ja möödapääsmatuses. Juhi ülesanne on pakkuda midagi koondatava töötaja toetuseks ja uskuda, et koondatav on ettevõtte patrioot.
Ebaviisaka koondamisega kirjutatakse korstnasse kõik töötajate väljaõppe kulud.
Teiseks, juhatuse esimees ei tohi kogu koondamise raskust lükata keskastme juhi õlule. Töötajatele tuleb öelda tõtt, näiteks, milliste tellimuste äralangemisega nende koondamine seotud on. Ebameeldiva sõnumi peab kollektiivile edastama juhatuse esimees.
Kolmandaks, koondamisest teatamisel konkreetsetele inimestele on võtmesõnadeks olukorra aktsepteerimine, olukorra analüüsimine ning fookuse viimine tulevikule. Töötajate provokatsioonidele ei tohiks reageerida.
Autor: Lemmi Kann, Anne Oja
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täna algab Eestis esimene riiklik tööstressivastane teavituskampaania, mille raames on avatud ka internetiportaal stressivastu.ee.
Igal nädalal hakkab Äripäevas ilmuma rubriik "Kuidas...", mille eesmärk on pakkuda ettevõtlikule inimesele praktilisi nõuandeid. Esimese teemana jagame soovitusi ilmselt 1. juulil jõustuva ja palju vaidlusi tekitanud töölepingu seaduse kohta. Keskendume seekord töölepingu lõpetamisele, sest selles osas tuleb uue seadusega ridamisi olulisi muutusi.
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.