Sõidukijuhtide töö- ja puhkeaega kontrollisid tööinspektorid 26 ettevõttes, kus leidsid 270 rikkumist. Kõige sagedamini rikkusid veoseid vedavad autojuhid kohustuslike vaheaegade ja ööpäevase puhkeaja nõudeid.
Seaduse järgi peab autojuht tegema vaheaja pärast 4,5 tunnist sõitu. Samuti peab autojuht jälgima, et 24 tunni sisse mahuks puhkust minimaalselt 9 tundi.
„Tööinspektori ülesanne on välja selgitada, kas rikkumise põhjuseks on tööandja poolne töökorraldus või on kehtestatud nõuete eiramises süüdi konkreetne autojuht,” kinnitas sõidukijuhtide tööinspektor Ilmar Ronk. „Kui ühe tööandja palgal on mitu autojuhti, kellel kõigil on perioodiliselt sarnased rikkumised, siis viitab see tööandja poolt kehtestatud töökorraldusele, mis sunnib autojuhti eirama töö- ja puhkeajale kehtestatud nõudeid.”
Ronk selgitas, et töökorraldusest põhjustatud suuremad rikkumised toimuvad siis, kui sadamas ootavale laevale veetakse kaupa, näiteks puistematerjali või palki. „Sageli sõidavad ilma ettenähtud vaheaegadeta need autojuhid, kes tulevad koormaga Venemaalt. Tavaliselt sõidab üks juht Venemaal ning Eestisse jõudes võtab teine juht temalt masina üle, sest politsei kontroll tuvastaks muidu koheselt töö- ja puhkeaja nõuete rikkumise. See tuleneb Venemaa eripärast ja on ettevõtte sisese töökorralduse küsimus. Euroopas sõitjatega tavaliselt selliseid probleeme pole,” lisas Ronk
Kolmandas kvartalis toimus esimest korda tööinspektorite ja politseinike ühine reid bussifirmadesse, kus kontrolliti bussijuhtide tööajagraafikute vastavust töö- ja puhkeaja nõuetele. Järgmisel aastal on kavas ühiseid reide jätkata.
Seotud lood
Kolmandas kvartalis leidis Tööinspektsioon järelevalve käigus ettevõtetes 3161 rikkumist. Sellel perioodil külastas Tööinspektsioon 833 ettevõtet, sealhulgas mõnda neist korduvalt, et teha järelkontrolli leitud rikkumiste kõrvaldamise osas.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.