• 10.02.11, 10:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA tegi maksumaksja elu lihtsamaks

Maksu- ja tolliamet pakub riigiportaali www.eesti.ee vahendusel maksumaksjatele uusi teenuseid – võimalust teha päring enda MTA-le deklareeritud palga- ja muude väljamaksete kohta ning vaadata MTA-s konto seisu.
“MTA julgustab inimesi kontrollima, kas tööandja on korrektselt palga deklareerinud, maksud õigesti arvestanud ja ega ei ole üleval maksuvõlga. Need võimalused olid ka varem olemas e-maksuametis/e-tollis, kuid uus teenus on täiustatud," selgitas maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe.
Esiteks ei pea sisenema e-maksuametisse/e-tolli keskkonnast, vaid autentimine toimub riigiportaalis www.eesti.ee. Teiseks saab inimene salvestada päringu tulemuse PDF formaati, võtta dokumendile digitempli ja saata andmed oma isiklikule e-posti aadressile. Seejärel võib saadud dokumendi edasi saata, kusjuures dokumendil on olemas digitaalne tempel, mis tõestab selle õigsust. Nii ei pea kodanik enam pöörduma MTA teeninduskohta ega paluma näiteks palgatõendit, vaid saab seda ise riigiportaalis teha.
Digitempliga dokument on samaväärne MTA teeninduskohast saadud ametniku allkirjaga tõendiga paberkandjal. Digitaalset templit saavad kasutada ettevõtted, riigi- või kohaliku omavalitsuse asutused, füüsilisest isikust ettevõtjad ja avalik-õigusliku ameti kandjad.
Juriidilise isiku esindusõiguslik isik, kes iga päev e-maksuametis/e-tollis oma ettevõtte deklaratsioone ei esita, saab teha päringuid veendumaks, kas tema ettevõtte eest on deklaratsioonid esitatud, kontrollida jooksvalt ettemaksu konto seisu ja ülevalolevaid nõudeid. Lisaks saab esindusõiguslik isik kontrollida, kes on ettevõtte volitatud esindajad maksu- ja tolliametis. Viimane on maksuhalduri sõnul eriti oluline, sest on olnud juhtumeid, kui ettevõtte raamatupidaja vahetub, kuid ettevõtte juht unustab eelmise raamatupidaja volituse MTA-s lõpetada. Nüüd saab aga ettevõtte esindusõiguslik isik igal hetkel kontrollida, kas kõik volitatud isikud maksu- ja tolliametiga suhtlemiseks on ikka need, kes peaksid olema.
Lisaks uutele teenustele pakub MTA riigiportaalis jätkuvalt võimalust vaadata FIE staatust või õnnemängu mängimise piirangu registreerimist.
Klientidele, kes mingil põhjusel elektroonilisi kanaleid kasutada ei saa või eelistavad suhtlemist klienditeenindajaga, pakub MTA jätkuvalt head teenindust oma teeninduskohtades.
"Maksu- ja tolliameti üks strateegiline eesmärk on vähendada õiguskuuleka kliendi halduskoormust teenuste mitmekesistamise ja protsessi kvaliteedi parandamise kaudu. Maksuhaldur pöörab suurt tähelepanu klientide mugavusele, suurendades e-teenuste valikut ja parandades e-kanalite võimalusi," ütles Veermäe.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele