Hinna kahes vääringus avaldamine ei ole Kaubandus-Tööstuskoja andmeil nõutav, kui müügikohas kasutatakse hindade avaldamiseks digitaalseid või elektroonilisi lahendusi, valgustabloosid või muid tehnilisi lahendusi.
Samuti ei nõuta hinna kahes vääringus avaldamist müügikataloogides või reklaamides, kirjutab Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise- ja õigusosakonna juhataja Mait Palts. Siiski on tema sõnul soovitatav müügikataloogid, mis tehakse tarbijatele kättesaadavaks pärast 1. juulit 2010 ja mille alusel toimub kaupade pakkumine ja müük nii enne kui pärast euro käibele tuleku päeva, varustada lisalehega, kus näidatakse kõik kataloogis sisalduvad hinnad nii kroonides kui eurodes.
Kui seni oli hindade näitamine tarbijale paralleelselt nii kroonides kui ka eurodes vabatahtlik (alates 2006 sügisest), siis 1. juulist 2010 kuni 30. juunini 2011 on see kohustuslik. Vastav määruse muudatus jõustus 7. juunil.
Hindade kahes vääringus avaldamise kohustus kehtib, kui kaupa või teenust müüakse tarbijale (tarbija on füüsiline isik, kellele pakutakse või kes omandab või kasutab kaupa või teenust eesmärgil, mis ei seondu tema majandus- või kutsetegevusega), teistel juhtudel on see soovituslik.
Seotud lood
Tänasest järgmise aasta 30. juunini peab tarbijale pakutavate kaupade ja teenuste hindu avaldama nii kroonides kui ka eurodes.
1. juulist peavad kaupade ja teenuste hinnad olema tarbijatele esitatud nii kroonides kui eurodes.
Tarbijakaitseamet, Kaupmeeste Liit ja Kaubandus-Tööstuskoda koostasid juhendi hindade 1. juulist kahes vääringus avaldamiseks kauba või teenuse pakkumisel tarbijatele.
Tarbijakaitse andmeil näitas hindade kohustusliku kahes vääringus avaldamise esimene nädal, et pooled ettevõtjad ei täida nõudeid. Osad firmadest näitasid hinda vale kursiga.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.