1. juulist peavad kaupade ja teenuste hinnad olema tarbijatele esitatud nii kroonides kui eurodes.
Hinna ühest vääringust teise ümberarvestamine peab Tarbijakaitse andmeil toimuma Eesti Panga ametliku vahetuskursi alusel (15,6466) ja ümberarvestamisel saadud tulem ümardatakse ühe sendi täpsusega kolmanda koha järgi pärast koma. Kui kolmas koht pärast koma on 5 või suurem number, ümardatakse hind ülespoole.
Kahes vääringus hinnad peavad olema avaldatud kas trüki- või käsikirjas nii toodete/teenuste müügikohas kui ka erinevates hinnakirjades. Kui hind on märgitud kaubale, kauba pakendile või kauba külge kinnitatud etiketile (nt jalatsid, rõivad, raamatud jne) võib müügikohas oleva riiuli, leti võikaubaaluse vahetusse lähedusse panna seal asuvate kaupade hindade loetelu, kus vastav hind on näidatud nii kroonides kui eurodes.
Hinna kahes vääringus avaldamise nõue kehtib ka e-kaubanduses, kuid mööndusega, et kui kahes vääringus hindasid pole võimalik toodetele/teenustele lisada, siis peab koduleheküljel olema hinnakalkulaator, mille abil saab inimene arvutada toote/teenuse maksumuse eurodes. Kahes vääringus on soovitatav kuvada ka ostukorvi valitud kaupade eest tarbija tasutav lõppsumma.
Hinna kahes vääringus avaldamise kohustus ei laiene kaupade või teenuste pakkumisele müügikataloogide alusel ja seda põhjusel, et osad kataloogid võivad olla juba trükitud enne kohustuse kehtima hakkamist.
Kahes vääringus ei pea avaldama:
1) eelpakendatud kaupade ühikuhinda;
2) tarbija tellimusel väljamõõdetud kaubakoguse müügihinda;
3) pakendi tagatisraha suurust.
Samuti ei pea kahes vääringus hind olema trükitud erinevatele piletitele (ühistranspordi-, teatri-, kino-, muuseumi- või näitusepiletid, loteriipiletid), telefoni kõnekaartidele, kaupluste kinkekaartidele. Piletite müügikohas tulebeb aga avaldada piletite müügihinnad nii kroonides kui eurodes.
Tarbijakaitseamet hakkab kontrollima hindade esitust ja nende õigsust ning vajadusel trahvitakse neid, kes määruse vastu eksinud on.
Seotud lood
Hinna kahes vääringus avaldamine ei ole Kaubandus-Tööstuskoja andmeil nõutav, kui müügikohas kasutatakse hindade avaldamiseks digitaalseid või elektroonilisi lahendusi, valgustabloosid või muid tehnilisi lahendusi.
Tarbijakaitseamet, Kaupmeeste Liit ja Kaubandus-Tööstuskoda koostasid juhendi hindade 1. juulist kahes vääringus avaldamiseks kauba või teenuse pakkumisel tarbijatele.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.