Paljud juhtimisraamatud alustavad sissejuhatust küsimusega, et mis siis ikkagi on juhi ülesanne või mille eest juhile palka makstakse? Need küsimused on kahtlemata õigustatud ja neile võib vastata väga erineval viisil. Minul on kümne aasta pikkuse koolitajakogemuse põhjal tekkinud selline vastus: iga juhi esmane ülesanne on luua tugevad suhted oma meeskonnaga. Kõik muu juhtub iseenesest!
- Kaido Pajumaa jagab juhtimisnõu
Nagu ütleb Patty McCord oma värskes hittraamatus „Jõud. Kuidas luua vabadusest ja vastutusest kantud töökultuuriˮ, on igal inimesel tegelikult olemas tahe midagi ära teha. Seetõttu ei tohiks ükski juht töötajatelt seda jõudu (loe: motivatsiooni) ära võtta. Sageli aga kahjuks just niimoodi juhtub. Kui teen enne meeskondlikke motivatsioonikoolitusi küsitlusi, tuleb sealt sageli välja, et töö inimestele väga meeldib. Pigem on probleemiks ja motivatsiooni lõhkujaks suhted meeskonnas või, veelgi hullem, suhted juhiga.
Seotud lood
Tehnoloogiakeskne avatud majandusruum muutub peadpööritavas tempos ja jätkusuutliku konkurentsieelise leidmine on ettevõtjatele üha suurem proovikivi. Kliendid ja andmed on muutumas ettevõtete kõige olulisemaks varaks. See omakorda defineerib oluliselt ümber ka finantsjuhi rolli ja vastutusala, kirjutab Grant Thornton Balticu juhtiv õigus- ja finantsnõustaja Marko Rebane.
25 aasta jooksul, mil Eesti on liikunud reguleeritud plaanimajanduselt liberaalsesse turumajandusse, on toimunud mitmed muutused: maailm on läinud tunduvalt „väiksemaks” ehk siis normaalsuseks on internetipõhised 24/7 toimivad ülemaailmsed ettevõtted ja ettevõtmised.
Edukas ärimees ja juhtimisekspert Max De Pree on kirjutanud oma hittraamatus “Leadership is an Art” lahti, mis asi on juhtimine/eestvedamine: “Liidri ülesanne on määratleda tegelikkus (mis? miks? kuidas?), viimaseks jääb tänamine
(ta ei teinud ju midagi üksi). Selle kõige vahepeal on juht lihtsalt teenija rollis!”
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.