Betooni ja graniitkillustiku müüjal Rudusel läheb hästi ka praegustel keerulistel aegadel, sest tegu on usaldusväärse ettevõttega ja sillutisekivide müük klapib hästi inimesi tabanud kodukaunistamissooviga.
- Ruduse pearaamatupidaja Eveli Mäepalu
Juba 1994. aastast Eestis tegutseval betoon- ja graniittoodete müüjal Rudusel on käsil huvitavad ajad. Rinda tuleb pista nii koroonapandeemia mõjude kui uue majandus- ja ehitusbuumiga. „Mullu alanud koroona lõi ehitusturul tavapärase rütmi sassi, hirmud olid suuremad kui asi väärt,“ räägib Ruduse juht Rene Raamat. „Mitmed arendused pandi eelmisel aastal seisma, nüüd need lähevad edasi ja ka hinnasurve on praegu suur.“
Rudusel on suurklientide kõrval järjest rohkem väiksemaid tellijaid ja seda suundumust on samuti tegelikult mõjutanud koroonapandeemia. Piirangute ajal oma kodu kõpitsemisega tegelenud inimesed ostavad rohkem Ruduse pakutavaid sillutisekive, et oma sissesõiduteed ja hoovid kenamaks ja ilmastikukindlamaks muuta. “Müük läheb hästi, sest Rudus peab kokkulepetest alati kinni ja seeläbi on võidetud klientide usaldus”, nendib Ruduse juht.
Standard Booksiga vanad sõbrad
Rudus on Excellenti pakutavat äritarkvara Standard Books kasutanud juba aastast 1994, mil see veel Hansa Financialsi ja sealt edasi Enterprise nime kandis. Selle aja jooksul on Excellent loonud Ruduse jaoks mitmeid erilahendusi, kuna vajadused ja võimalused on ajas pidevalt muutunud.
Ruduse pearaamatupidaja Eveli Mäepalu meenutab, et ettevõtte logistikaprogrammi äritarkvaraga sidumine oli üks suuremaid arendusprojekte 2000ndate keskel ja sealt edasi on lisandunud veel täiendavalt erilahendusi. „Ühest prgrammist andmete teise kandmine annab suure ajavõidu, kui ei pea seda käsitsi tegema ning liidestusega on töö kiirem ja vigu esineb vähem,“ ütleb Mäepalu. Programmi jätkuv arendus mugavamatele ja nutikamatele lahendustele käib ka käesoleval hetkel.
Mäepalu sõnul on Standard Booksi mugav ja lihtne kasutada näiteks Swedbanki internetipangaga suhtlemisel, lisaks toob ta välja, et kõiki arveid saab jälgida kuni pearaamatu kandeni välja, aruandeid saab ise hõlpsalt juurde luua ja üldse on tegu väga hea funktsionaalsusega tarkvaraga. „Meil kasutavad Standard Booksi nii ettevõtte juht, raamatupidaja, ostujuht kui müügiinimesed,“ räägib Mäepalu. Samuti on nad väga rahul kasutajatoega, kust on alati nõu ja abi saadud.
Arendused jätkuvad
Rene Raamatu sõnul on nende suhe Standard Booksi ja Excellentiga juba nagu pikaajaline abielu, kus võib aeg-ajalt ka väiksemaid vigu ikka ette tulla, aga laias laastus kõik toimib ja üksteiseta hakkama enam ei saa. „Partneri väljavahetamine oleks väga keeruline,“ muigab Raamat.
Rääkides äritarkvaras plaanitavatest tulevastest erilahendustest, siis Raamatu sõnul näevad nad lähiaastatel tekkimas vajadust korraldada erinevate tootegruppide pakkumiste koostamine veelgi kasutajasõbralikumalt ja mugavamalt. Eesmärk on, et kõik pakkumiste kohta tehtud andmed oleksid ühes süsteemis, praegu sisestatakse selliseid andmeid aga 3-4 erinevasse kohta, mis muudab pakkumiste koostamise ja edasise haldamise üsna tülikaks. Andmete kogumine ühte kohta võimaldab kogu protsessi pakkumise tegemisest kuni arve saatmiseni muuta senisest kiiremaks ja mugavamaks.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.