Reklaamkingituste jagamisest ja kannetest olen varemgi kirjutanud (RP nr 144) ning sellekohast teavet saab nii käibemaksu- kui ka tulumaksuseadusest. Samas tehakse ka kingitusi, mis ei liigitu reklaamkingitusteks, vaid on seotud külaliste/koostööpartnerite vastuvõtuga, mille eesmärgiks on kas tulevikus enam kasumit teenida või suurendada koostöövõrgustikku.
- Maret Güldenkoh kirjutab kingituste, annetuste ja vastuvõtuga seotud kannetest Foto: Raul Mee
Tulumaksuseaduse (edaspidi TuMS) kohaselt maksustatakse tulumaksuga juriidilise isiku tehtud kingitused, annetused ja vastuvõtukulud (§ 1 lg 3). Sellisel juhul lisandub tehtud kingituste, annetuste ja vastuvõtukulude kannete juurde (kas siis iga kord eraldi või summeeritult aruandeperioodi lõpus, see tuleb sätestada igal juriidilisel isikul raamatupidamise sise-eeskirjas) lausend:
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.