• 02.04.19, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA loob maailmas ainukordset e-teenust

Kas kardad, et maksu- ja tolliameti kontroll võib suvalisel teisipäeval su firma uksest sisse marssida? Enam pole vaja muretseda, sest uus e-teenus näitab kiirelt kätte, kui usaldusväärne sa ettevõtjana oled ja kas on kontrolle oodata.
"Peegelduse" teenus annab sisse logides kohe teada, kas sinu ja maksuameti vahel on kõik hästi, või peaksid olema hoolsam.
  • "Peegelduse" teenus annab sisse logides kohe teada, kas sinu ja maksuameti vahel on kõik hästi, või peaksid olema hoolsam.

Miks seda vaja on?

Et anda tagasisidet ettevõtjale – kas mul on kõik korras, või vajab miski parandamist. Kui kõik on korras, annab see ka kindlust, et pole karta kontrollide külaskäiku.
Et suurendada läbipaistvust ettevõtluskeskkonnas. Uues süsteemis saad hinnangu teistele nähtavaks muuta. Seda saad teha kas lubades hinnangut näha kindlal isikul või muuta selle täielikult avalikuks.
Nii saavad tehingupartnerid kindlust, et sinuga võib asju ajada, sest sul pole kombeks näiteks võlgu jääda ega aruandeid esitamata jätta.
Avalikuks tehakse sel juhul ainult hinnang, mitte aga maksusaladusega kaetud info või muud andmed, mille põhjal see koostatud on.

Mis infot ma siit saan?

- Kas ettevõttel on praegu või on viimase 12 kuu jooksul olnud maksuvõlgu
- Kas on olnud või on käimas mingeid maksumenetlusi
- Kui hoolas on ettevõte olnud deklaratsioonide esitamisega
- Kas juhatuse liikmete taust on laitmatu
- Kas ettevõte on rikkumiste pärast süüdi mõistetud
“Peegeldus” kasutab palju visuaalset lähenemist. Kui kõik on “rohelises”, on asjad hästi.
  • “Peegeldus” kasutab palju visuaalset lähenemist. Kui kõik on “rohelises”, on asjad hästi.

Kellele see mõeldud on?

1. Ettevõtetele. Lisaks enda kohta saadavale tagasisidele võimaldab see uurida tehingupartnerite tausta. “Tahad minult kaupa osta? Väga hea, jaga minuga sinu kohta antud hinnangut, et tekitada usaldus, et ka arved makstud saavad.”
Firmadel, kellel on palju tehingupartnereid, võimaldab uus süsteem veenduda, et nende seas pole taolisi, kelle vastu maksuamet võiks huvi tunda. See on asi, millega sadu või tuhandeid lepinguid omav suurettevõte käsitsi ei jõuaks tegeleda, mis aga võib kaasa tuua tülika suhtluse ametnikuga.
2. Eraisikutele. Ütleme, et otsid firmat suvilasse elektritöid tegema. Kas ma võin neid usaldada, või kui suur on tõenäosus, et ma materjalide jaoks ettemaksuna küsitud raha enam kunagi ei näe?
Uue teenuse abil võid paluta ettevõttel oma riskihinnangut sinuga jagada. Kel pole midagi varjata, ei peaks olema midagi selle vastu.

Kuidas see toimib?

Süsteem põhineb maksu- ja tolliameti andmebaasis olemasoleva info põhjal automaatselt koostatavatel hinnangutel. Tegu on vabatahtliku infoteenusega ja mingeid uusi kohustusi kaasa ei too.
Uues teenuses saab hõlpsalt end võrrelda teiste ettevõtetega.
  • Uues teenuses saab hõlpsalt end võrrelda teiste ettevõtetega.

Mis võimalusi see veel loob?

Keskkonnas saad vaadata ka ettevõtete ajakohast avalikku infot. Kui äriregistris uueneb see korra aastas, siis siin igakuiselt.

Millal ja kuidas see valmib?

Uus süsteem peaks kasutajateni jõudma sügisel. Selle loob Nortal, arenduse maksumus on ligi 800 000 eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele