• 11.02.19, 13:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pensionitunnistused saadetakse koju

Alates 4. veebruarist ei pea pensionärid enam pensionitunnistuse kätte saamiseks sotsiaalkindlustusameti klienditeenindusse tulema. Amet saadab tunnistused soovijaile postiga koju.
Sotsiaalkindlustusamet saadab alates veebruarist pensionitunnistused koju
  • Sotsiaalkindlustusamet saadab alates veebruarist pensionitunnistused koju Foto: scanpix
„Muutsime pensionitunnistuste väljastamise kliendile mugavamaks,“ rääkis sotsiaalkindlustusameti hüvitiste osakonna nõunik Katrin Välling. „Kui keegi soovib, siis loomulikult säilib ka võimalus tulla tunnistusele meie klienditeenindusse ise järele.“ Valiku selle kohta, kuidas pensionitunnistust kätte saada, saab teha pensioniavaldusel.
Pensionitunnistus tõendab pensionäri staatust ning näiteks pangad, transpordifirmad, meelelahutusasutused, muuseumid, tervisekeskused ja mitmed teised asutused pakuvad selle ettenäitamisel soodustusi. Aastas antakse välja umbes 10 000 pensionitunnistust.
Käesoleval aastal uueneb ka pensionitunnistuse väljanägemine. Nimelt plaanib sotsiaalkindlustusamet vahetada paberist pensionitunnistused välja plastkaardist tunnistuste vastu. „Senine vorm on jäänud ajale jalgu ja me oleme saanud tagasisidet, et praeguse pensionitunnistusega on väljaspool Eestit olnud pensionäri-staatuse tõendamisega probleeme,“ põhjendas Välling. Tulevasel kaardil on andmed nii eesti kui ka inglise keeles ning vajadusel saab kaardile lisada ka andmed puude kohta. Uusi kaarte hakatakse väljastama aasta teises pooles uutele pensionäridele. Senistel pensionitunnistuse omanikel ei ole vaja enda paberist pensionitunnistust välja vahetada, sest ka need jäävad kehtima.
Allikas: Sotsiaalkindlustusamet

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele