Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ettevõtja, suuna pilk Saksamaa poole
82 miljoni elaniku ja kõrge elatustasemega Saksamaa on suurim turg Euroopas. Saksa majandus on püsinud tugev ja stabiilne, ostujõud kasvab pidevalt ja eraisikute väljaminekud tarbimisele on ulatuslikumad kui kunagi varem. Eesti ekspordipartnerina on Saksamaa olnud viimastel aastatel küll alles kuuendal kohal, kuid sealne suur turg on muutunud Eesti ettevõtetele aina enam atraktiivsemaks. Kuidas aga sealsele turule siseneda?
Saksamaal, nagu Eestiski, domineerivad väikese ja keskmise suurusega ettevõtted. Need moodustavad tervelt 99,3 % kogu ettevõtluskeskkonnast ning 44 miljonist töötavast sakslasest 60 % (26,5 miljonit) töötab väikese või keskmise suurusega ettevõttes. Sellised ettevõtted on meie firmadele sobilikeks ja võrdseteks koostööpartneriteks. Saksamaa puhul on tegemist aga ka ühe paremini kaitstud turuga Euroopas. Saksamaa enda suur sisetoodang ja usk oma toodetesse võivad kujuneda välismaistele ettevõtetele raskendavateks asjaoludeks Saksa turule sisenemisel. Siia lisandub veel sakslaste teatud skeptilisus kõige uue suhtes.