• 08.02.17, 13:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lähiajal ei plaani tööandjad asendada inimest robotiga

43 riigis läbiviidud uuringu põhjal usub 90% tööandjatest, et digitaliseerimine ja automatiseerimine mõjutavad küll kahe järgneva aasta jooksul nende organisatsiooni, kuid vaid 12% plaanib seetõttu töötajate arvu vähendada.
Millised on tulevikus oluslised oskused?
  • Millised on tulevikus oluslised oskused? Foto: https://pixabay.com
Personalifirma ManpowerGroupi 18 000 tööandjat hõlmanud uuringus märkis 64% küsitletutest, et nende töötajate arv jääb järgneva kahe aasta jooksul samaks, 19% plaanib inimesi juurde värvata, 12% koondada ning 5% ei osanud lähitulevikku ennustada. Samas märkis ¾ küsitletud tööandjaist, et automatiseerimine nõuab ettevõttesse lähiajal uusi oskuseid ehk olemasolevaid töötajaid tuleb koolitada ning vajadusel ka juurde värvata.
“Inimkond on pidanud kogu aeg ümber õppima ja paljudest ametikohtadest on saanud ajalugu, näiteks masinakirjutajaid ja pesumasiniste meil tänapäeval enam ei ole,” rääkis Manpower Baltikumi tegevjuht Heigo Kaldra. “Infotehnoloogia areng ja robotid hakkavad kindlasti tulevikus asendama tervet hulka rutiinseid tööülesandeid, kuid see ei jäta inimesi tööta, vaid muudab töö iseloomu. Seega peame olema valmis pidevalt juurde ja ümber õppima, et konkurentsis püsida. Ametite elutsükkel muutub lühemaks ja tõenäoliselt on 10 aasta pärast hulk ametikohti, mida me ei oska täna veel ette kujutada. Kui tahame, et meie lapsed ja noored oleksid tulevikus edukad, tuleb nii haridussüsteemil kui vanematel rohkem rõhku panna loovusele, paindlikkusele ja õpimotivatsioonile,” tõdes Kaldra.  
Uuringu käigus küsiti tööandjatelt, milliste oskuste järele nad näevad lähitulevikus kõige teravamat vajadust. Ülekaalukalt toodi esile infotehnoloogiat ja andmeanalüüsi, aga ka personalitööd (ajutiselt kohanemise ajaks) ning vahetut klienditeenindust, mida masinad ei saa asendada. Samas tuli uuringust välja, et üldiselt peetakse uusi tehnoloogiaid kulukaks ja spetsiaalseid oskusi nõudvaks, mistõttu on tööandjad pigem ettevaatlikud ega pea tõenäoliseks, et asendavad lähitulevikus töötajaid robotitega.
Allikas: Manpower Eesti

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele