Tarbijakaitseametil on valminud uus juhis ettevõtjale, kuidas vältida lühinumbrite kasutamist tarbijaga sõlmitud lepingutega seotud küsimustes.
- Tarbijakaitse koostas lühinumbrite kasutamist puudutava juhise Foto: Äripäev
Nimelt, kui ettevõtja võimaldab tarbijal lepinguga seonduvalt endaga ühendust võtta, ei või ettevõtja nõuda tarbijalt selle eest täiendavat tasu, st numbrile helistamine ei tohi maksta rohkem kui riigisisesele mobiiltelefoni või lauatelefoni numbrile helistamine.
Tavalise infotelefonina võib kõrgendatud tariifiga telefoninumbrit (nt lühinumbrit) siiski kasutada, kui tarbija saab telefoninumbrile helistades teavet või esitada küsimusi olukorras, kus veel lepinguline suhe puudub. Kõrgendatud tariifiga lühinumbrit võib kasutada ka äriklienditeeninduse puhul.
Lepingutega seotud küsimustes tuleks tarbijale ühenduse võtmiseks välja pakkuda tavalist lauatelefoni või mobiiltelefoni numbrit, millele helistamise hind lähtub paketipõhisest põhitariifist. Juhul, kui oluline on numbri lihtsus ja meeldejäävus, siis Tarbijakaitseamet soovitab valida lihtsalt meeldejääva pika telefoninumbri. Kui ettevõte soovib ikkagi pakkuda lühinumbrit, siis peaks ettevõte Tarbijakaitse hinnangul hüvitama lühinumbrile tehtud kõnede hinnast põhitariifist enam makstava osa.
Juhisega on lähemalt võimalik tutvuda
siin.
Autor: Kaubandus-Tööstuskoda
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.