Hotellindusel on ees suured muutused, sest kliendid ootavad aina rohkem e-teenuseid. Paljud hotellid töötavad juba äppide kallal, mis võimaldaksid kliendil kasutada nutitelefoni toaukse avamiseks ja lukustamiseks.
Aastal 2020 on majutusäri täiesti teistsugune kui täna, sest millenniumilapsed ja e-teenuste populaarsus muudavad seda põhjalikult, selgitas vandeaudiitor, Grant Thornton Rimessi juhtiv partner Mati Nõmmiste.
"Maailmas läheb majutusäril üldiselt hästi: hotellide täituvus on hea, tubade keskmised hinnad üsna kõrged ning käive seetõttu korralik," ütles Nõmmiste. Ometi peab majutusäri kohanema trendimuutustega, mille põhjusteks on digitaalse maailma võidukäik ning tarbijate muutunud soovid, selgub ärinõustamis- ja auditeerimisettevõtte Grant Thorntoni värskest hotellituru ülevaatest.
Millenniumilapsed kujundavad turguJärgmise viie aasta jooksul saab nn millenniumilastest majutusasutustele oluline kliendigrupp. Piltlikult öeldes on nad sündinud nutitelefon käes ja nende jaoks on digitaalsus elu loomulik osa. Näiteks arvas 46% millenniumilastest, et kui nad saavad hotelli sisse- ja väljaregisteerimise teha mobiilis, motiveeriks see neid teinekord tagasi tulema.
Lisaks oodatakse senisest isiklikumat teenindust alates toa broneerimisest ja lõpetades hotellitoa valgustuse, temperatuuri ja suupistete valikuga. Loomulikult peab kõigi nende valikute tegemine olema võimalik mobiilis või muus nutiseadmes.
E-võimaluste kasutamine määrab eduÜldiselt on hotellid praegu veel keskendunud oma veebilehtede arendamisele, kuigi külastajad tahavad järjest enam teha otsingut, hinnavõrdlust, broneerimist ja check-in´i oma mobiilis. Hotellid, kes suudavad seada mobiilikasutuse esikohale, saavad olulise konkurentsieelise, ütles Nõmmiste.
Ülemaailmsed hotelliketid tegutsevad e-maailmas juba aktiivselt. Näiteks InterContinental Hotels Groupil on äpp, mis võimaldab külalistel teada anda oma toatemperatuuri või vooditüübi eelistusest. Kui aga külastaja möödub restoranist või hotellipoest, saabub tema telefoni eripakkumine. InterContinetalil on äpp, mis tutvustab külalistele vastava linna vaatamisväärsusi. Ritz-Carlton aga lansseeris mullu äpi, mille abil saab teha broneeringu ja kust leiab ka linnajuhi ning eripakkumisi kohalikelt kauplustelt ja söögikohtadelt.
Palju turiste jõuab maailma paikadesse arenevatest riikidest, kus mobiilikasutus on in. Näiteks Hiina turiste reisis 2013. aastal maailmas 97 miljonit. 2020. aastaks on neid juba üle 200 miljoni. Ja nad kõik kasutavad agaralt nutitelefoni.
Kuidas andmebaasid enda kasuks tööle panna?Digitaalsusest tuleb rääkida ka andmeanalüüsi kontekstis. Praegu ei ole suurem osa hotelle veel valmis andmebaaside osaval kasutamisel põhinevaks äriks. Kuid kui nad pole seda ka paari aasta pärast, langevad nad konkurentsis tahaplaanile. Praegu on viimane aeg mõelda töötajate palkamisele või koolitamisele, keda digitaalne ajastu vajab: andmebaaside spetsialistid, sotsiaalmeedia eksperdid jne. Näiteks TravelClicki paar aastat tagasi tehtud uuring näitas, et 30% ülemaailmsetest hotellikettidest plaanis tööle võtta inimesi, kes tegeleksid sotsiaalmeediaga.
Niisiis – hotelliäri seisab silmitsi suurte muutustega, kus võitjad on need, kes suudavad paremini vastu tulla klientide soovidele ning pakkuda lisaväärtust erinevate e-teenuste abil.
Autor: Äripäev, Tuuli Seinberg
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.