Alates tänasest ei tohi finantsteenuste pakkujad oma teenuseid enam vanade seadusesätete alusel reklaamida. 1. juulil jõustunud seadusemuudatus sätestas üleminekuajaks finantsteenuste reklaami uutele nõuetele 1. oktoobri 2013.
Tarbijakaitseamet uuendas ettevõtjatele mõeldud finantsteenuste reklaami soovituslikku juhendit, mis selgitab ja täpsustab seadusesätete ühetaolise tõlgendamise eesmärgil uusi nõudeid finantsteenuste reklaamile.
Selle aasta 1. juulil jõustunud reklaamiseaduse muudatuse järgi peab tarbijakrediidi reklaam olema vastutustundlik ja tasakaalustatud. Reklaam ei tohi jätta muljet, et tarbijakrediidi võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele. Näiteks ei tohi reklaamis kasutada selliseid reklaamlauseid nagu „Raha saad praegu, maksma hakkad kolme kuu pärast“, „Esimene laen 0%-ga“ jms.
Vahepealne üleminekuaeg oli mõeldud vanadele nõuetele vastavate reklaamide realiseerimiseks. Ettevõtjatel on olnud kolm kuud aega vanad reklaamid uute vastu ümber vahetada ning alates 1. oktoobrist ei ole ühtegi põhjust, miks uusi nõudeid täitma ei peaks.
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.