• 30.11.12, 10:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA uus struktuur kärpis koosseisu 14%

1.detsembrist jõustuvad maksu- ja tolliameti struktuurimuudatused, millega minnakse üle ühetasandilisele juhtimisele.
Muudatuste ettevalmistamisega alustati juba kevadel, seega jõustub detsembrist juba toimiv struktuur. Maksu- ja tolliameti peadirektori Marek Helmi sõnul on muudatuste eesmärgiks ühtlasem tööjaotus ameti töötajate vahel. „E-maksuameti/e-tolli kasutamise tulemusena on võimalik vähendada ameti Tallinnas paikneva keskuse rolli arendustegevuses ja luua kompetentsikeskusi ka teistesse piirkondadesse. Me lähtume põhimõttest, et arvestades tänapäevaseid võimalusi on maksu-ja tolliameti tööd üldjuhul võimalik teha sõltumata asukohast,“ ütles Helm.
Uue struktuuri kohaselt on ameti osade tegevusvaldkondade juhtimine viidud Tallinnast välja Eesti eri piirkondadesse, kus asuvad ka vastava valdkonna eest vastutavad juhid. Iga konkreetse piirkonna töötajad vastutavad omakorda kogu selle valdkonna üle-Eestilise töökorralduse eest. Näiteks asuvad edaspidi aruandlusdistsipliini eest vastutavad töötajad Tartus, piiritolli eest vastutavad töötajad Narvas, samas kui  tuludeklaratsioonidega seonduvat tööd juhitakse Pärnust.
Helm rõhutas, et kliendi jaoks alates homsest ameti teenustes ja teeninduses midagi ei muutu. „Maksumaksjale on seadusandja andnud garantii, et meie teenused peavad olema kättesaadavad igas maakonnas. Anname hoopis maakondades töötavatele kolleegidele võimaluse võtta suurem vastutus teatud töölõikude toimimise ja arendamise eest,“ kinnitas Helm. „Muudatuste tulemusel vähenes ameti koosseis 14%, mis omakorda võimaldab kasutada kokkuhoitud personaliraha töötajate paremaks motiveerimiseks.“
Maksu- ja tolliameti tegevus muutub ühetaolisemaks kõikides maakondades. Teenindusvõrk koos praeguse töötajate koosseisuga on kõikides maakonnakeskustes ning maksuküsimuste nõustamine või keerulisemate küsimuste lahendamiseks pädeva spetsialisti nõuande korraldamine on maakondlike büroode ülesanne.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele