• 02.11.10, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Quo vadis, Eesti eksport?

Uudisteagentuurid rääkisid eelmisel nädalal Eesti Konjunktuuriinstituudi tehtud Eesti firmade ekspordivõimekuse uuringust. Indrek Maripuu luges selle läbi ning tal tekkis mitmeid küsimusi, mida ta portaali juhtimine.ee vahendusel ka jagas. Mõelge kaasa ja aidake vastuseid leida!
Esimene teema - ettevõtjad peavad oma eeliseks välisturul paindlikkust ning turumuutustele kiiret reageerimist (lisaks ka tuntud argumendid: hea kvaliteet ja hea hind).
Samas selgub uuringust, et oma teadmistest tarbija eelistuste tundmise osas ollakse tagasihoidlikul arvamusel (skoor 18%). Millistele turumuutustele siis kiirelt reageeritakse? Vahendaja tellimuste vähenemisele? Või millelegi sisulisemale?
Teine küsimus. Suurima probleemina tuuakse välja tihe konkurents sihtturul, samal ajal vähe oluliseks asjaoluks peetakse madalat innovaatilisust; intellektuaalomandit ehk unikaalseid tooteid peab oma eeliseks väga väike hulk vastanuid (skoor 3,7%).
Kui aga küsitakse milliseid investeeringuid olete viimasel ajal teinud oma konkurentsipositsiooni parandamiseks, siis 76% toob välja investeeringud tootearendusesse. Mis on ju iseenesest tore, aga milliseid tooteid, siis on arendatud? Tänaseid tooteid on tehtud veidi paremaks?Läbimurret pole ju olnud - muidu ei saaks rääkida konkurentsist kui suurimast takistusest.
Ma ei kutsu üles spunki otsima ja innovatsioonist rääkima. Mõtleme hoopis koos. Parandage mind, kui ma eksin, aga kas see uuring mitte ei ütle meile, et me püüame müüa välismaale keskpäraseid tooteid, omame sealjuures alla keskpäraseid teadmisi tarbija eelistustest ning nigelaid müügioskusi?
Teeme samu tooteid, mida teised ja proovime neid nende endi hoovil müüa lootes odavamale hinnale?
Teisisõnu - jookseme samas suunas kus teised, aga selle eest alustame veidi hiljem?
Kui nii ei ole, siis milles on asi?
Uuringust rääkivas uudises välja toodud napp müügioskus on minu arvates küll oluline, aga siiski mitte peamine põhjus.
Ühes spontaanselt tekkinud arutelus tõin välja, et minu meelest on napi ekspordiedu taga tähelepanuväärsete toodete puudumine. Olles ise viimase paari aasta jooksul üritanud kahe erineva tootmis- ja ühe teenusfirmaga välisturule minna olen mina veendunud et "mina-ka" tüüpi tooted on üks olulisemaid ebaedu põhjuseid. Mida Sina arvad?
Ärge saage valesti aru - meil on Eestis palju kvaliteetseid tooteid, mille üle uhkust saame tunda ja ise rõõmsad olla, aga sellest ei piisa läbimurdeks. Läbimurdeks on vaja uuel tasemel tooteid - kõik ei saa ju küll Skype-id olla, aga ka näiteks Fortumo ja Fits.me on erilised.
Mis mõtted Sul tekivad?
Uuringuga saad tutvuda SIIN.
Autor: Indrek Maripuu, Lemmi Kann

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele