• 01.09.10, 12:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kadunud kaup: kes vastutab?

Kuidas on rakendada varalise vastutuse kokkulepet, kui kadunud kaubale oli juurdepääs nii töötajatel kui klientidel?
Küsimus: TLSi järgi võtab töötaja varalise vastutuse kokkuleppega, sõltumata süüst, vastutuse temale tööülesannete täitmiseks antud vara säilimise eest. Tööandja, kel on raamatupood, soovib sõlmida varalise vastutuse lepinguid töötajatega (iga töötajaga eraldi leping), kuna peale inventuuri teostamist selgus puudujääk.
Kas asjaolu, et raamatutele on juurdepääs ka klientidel, teeb võimatuks lepingu sõlmimise TLS § 75 lg 2 p 3 tõttu? Kui lepingute sõlmimine on võimalik, kes töötajaist peab kahju hüvitama, kui kõik kolm töötasid koos ja pole võimalik kindlaks teha, kes on neist süüdi? Või nad peavad hüvitama kahju proportsionaalselt?
Vastus: TLS § 75 lg 2 p 3 räägib otseselt teiste töötajate juurdepääsust varale. Kuna kaubaga töötavad töötajad on TLS seletuskirja järgi üheks peamiseks varalise vastutuse kokkuleppe rakendusalaks, ei saa väita, et viidatud säte otseselt välistab varalise vastutuse kokkulepete sõlmimise kaupluses, kus viibivad paratamatult ka kliendid.
See, kuivõrd töötajad vastutavad puudujäägi eest, sõltub nende lepinguis ettenähtud konkreetseist kohustusist (kas nad peavad poes ka valvama/jälgima) ja kuivõrd neil on reaalselt võimalik puudujääki ära hoida.Ka varalise vastutuse kokkuleppe puhul peab tööandja kahju sissenõudmiseks tõendama, kes töötajaist rikkus kohustusi ja põhjustas puudujäägi tekkimise. TLS ei anna enam tööandjale võimalust kahju sisse nõuda proportsionaalselt kõigilt töötajailt, vaid tuvastada tuleb konkreetne vastutaja. Kui see ei õnnestu, jääb kahju paraku sisse nõudmata.
Äripäeva käsiraamatute foorumis vastas küsimusele advokaadibüroo
Lepik & Luhaäär LAWIN

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele