• 23.03.10, 10:59
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuring: üle poole firmadest tasub arved õigel ajal

Krediidiinfo värskelt valminud 2010. aasta krediidipoliitika uuringust selgub, et kuigi maksetavadega väga rahulolevate ettevõtjate osakaal on kõvasti kukkunud, on siiski 77% ettevõtetest oma klientide maksekäitumisega üldiselt rahul.
Uuringu tulemustest selgub, et arveid tasub tähtaegselt 59,1% ettevõtetest, mis on 4,8 protsendipunkti kõrgem kui möödunud aastal, teatas krediidiinfo. 32,7% ettevõtetest tasub arved 30-päevase hilinemisega ning 8,2% ettevõtetest hilineb üle 30 päeva sh 1,3 protsenti ettevõtetest jätab arved tasumata.
Maksetähtaegades ja maksehilinemistes aastaga suuri muudatusi ei ole toimunud. Eesti keskmine maksetähtaeg on 12, 6 päeva ja keskmine maksehilinemine on 12, 8 päeva. Maksetähtaja möödumisest teavitatakse kliente peamiselt helistamise (88,1%) ning e-maili teel (70,2%). Viimaste aastate jooksul on hüppeliselt vähenenud kirja teel teavitamise meetod.
Uue kliendi krediteerimisel kontrollib 66,3% ettevõtetest alati maksuvõlgnevusi maksu- ja tolliametile ning 49,4% ettevõtetest kontrollib alati võlgnevusi teistele ettevõtetele maksehäireregistrist.  Allkirjaõigust kontrollib 43,1% vastanutest.
Olemasolevate klientide tausta kontrollimist teostatakse harvem kui uue kliendi puhul. Võrreldes 2009. aastaga on vastavad näitajad kõvasti langenud - enne krediidiotsuse langetamist kontrollib maksuvõlgasid alati 35,1% (2009. aastal 51,0%) ja maksehäireid vaid 25,3% vastajatest (2009.aastal 33,5%).
Kõige olulisemaks finantsnäitajaks peetakse krediidiotsuste tegemisel võlgu tarnijatele – vastusevariandi “väga oluline“ või “pigem oluline“ valis kokku 92% vastajatest. Vähetähtsaks finantsnäitajaks peetakse omakapitali, käivet ning kasumit.
Krediidilimiite rakendab 40% uuringule vastanud ettevõtetest, sealjuures 25% vastajatest on limiite rakendanud kindlale kliendigrupile ja 15% vastajatest on limiite kehtestanud.
 
 
 
 
Autor: Lemmi Kann, Kristi Malmberg

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele