• 27.11.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sotsiaalkindlustusamet saatis kirja ligi 145 000 inimesele

Sotsiaalkindlustusamet saatis välja ligi 145 000 kirja neile riiklike pensionide, toetuste ja hüvitiste saajatele, kes kasutavad oma raha kättesaamiseks Eesti Posti teenust.  Kiri, mis jõuab  adressaatideni novembrikuu lõpuks, teavitab, et  alates 1. veebruarist 2009  ei ole enam võimalik postkontorist pensione, toetusi ja hüvitisi välja võtta.
Kirjas tutvustatakse üksikasjalikult edaspidiseid raha kättesaamise võimalusi ning palutakse valida endale kõige sobivam variant. Selleks on kakskeelsele teavituskirjale lisatud avalduse blankett ja ümbrik koos tagastusaadressiga.
Sotsiaalkindlustusamet palub täita avalduse vorm ja saata see postiga hiljemalt 15. detsembriks elukohajärgsele pensioniametile või tuua see isiklikult pensioniameti klienditeenindusse.  Määratud tähtaeg on vajalik selleks, et oleks võimalik kõik pensionid, toetused, hüvitised vastavalt taotleja valitud raha kättesaamise viisile õigeaegselt välja maksta.
On väga tähtis, et inimesed, kes kasutavad oma pensioni või toetuse kättesaamiseks posti teenust ja seetõttu kuuluvad Sotsiaalkindlustusameti teavituskirja saajate hulka, kuid hiljemalt novembri viimaseks päevaks ei ole mingil põhjusel seda saanud, pöörduksid ise elukohajärgse pensioniameti klienditeeninduse poole.
Kui inimene ei esita avaldust pensioniametile soovitud tähtajaks, siis  pensioniamet ei tea, missugusel viisil pension, toetus või hüvitis alates 1. veebruarist välja maksta.  Oma rahast aga ilma ei jää  – pärast vastava avalduse ja isikut tõendava dokumendi esitamist pensioniametile makstakse saamata jäänud summad välja tagantjärele.
Pensionide, toetuste ja hüvitiste kättesaamiseks on inimestel valikuvõimalused.
-          Raha kantakse panka riigi kulul pensioni, toetuse või hüvitise saaja arveldusarvele.
-          Raha kantakse panka riigi kulul teise isiku arveldusarvele (ka juriidilise isiku, sealhulgas kohaliku omavalitsuse arveldusarvele). Variant sobib juhul, kui inimene ise ei saa mingil põhjusel oma arveldusarvet kasutada või kui see puudub. Avalduse, milles soovitakse summade väljamaksmist teise isiku pangakontole, saab vormistada isikut tõendava dokumendi ettenäitamisel pensioniameti klienditeeninduses üksnes avaldaja ise. Avalduse võib saata ka posti teel, kuid sel juhul peab see olema tõestatud notariaalselt.
-          Raha kantakse panka isiku enda kulul, kui tema arveldusarve asub välisriigis.
-          Raha posti teel kojukandena kättesaamiseks, mille eest saaja maksab Eesti Postile 60 krooni, saab valida pensionär või puuetega inimeste sotsiaaltoetuste saaja.
-          Pensioni või puuetega inimeste sotsiaaltoetuste kojukannet riigi kulul võib taotleda sügava puudega töövõimetuspensionär või sügava puudega töövõimetuks tunnistatud rahvapensioni saaja või vanaduspensioniealine isik ja kui lisaks nimetatuile on tal liikumistakistus või kui ta elab hajaasustusalal ja pangateenus on raskesti kättesaadav ( põhjuseks võib olla: üksteisest eemal asuvad majapidamised - üldjuhul külas, tervislik seisund, transpordivõimaluste puudumine, pangaautomaatide kaugus elukohast, suutmatus kasutada pangaautomaati ja muu, mis takistab juurdepääsu pangateenusele).
Loe lisaks: Pensionide, toetuste ja hüvitiste väljamaksmise kord alates 01.01.2009

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele