• 27.01.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raamatupidamisteenuse pakkuja valimine Internetis on keeruline

Ettevõtte „arvemajanduse“ korrashoiuks on sisuliselt kolm võimalust:
Eeldades, et noor firmaomanik end majandusarvestuses kindlalt ei tunne, tuleb tal valida kahe ülejäänud variandi vahel.
Küsimuse: „Kas raamatupidamisteenus või raamatupidaja?“ vastamine probleemi ei lahenda: pakkumine on turul märkimisväärne. Võiks isegi öelda, et kui raamatupidamisteenus oleks veepiisk, siis Eestis uputaks. Ainuüksi Neti.ee kataloogis on 203 raamatupidamisteenust pakkuvat ettevõtet (kusjuures need on vaid firmad, kellel on kataloogi kantud kodulehekülg!) ja CV Keskuse andmebaasis mitukümmend (pea)raamatupidaja töökuulutust, rääkimata teistest töökuulutuste portaalidest.
Ei aita ka Interneti otsingukeskkondade kasutamine. Google otsingumootor annab märksõnale „raamatupidamisteenus“ üle 87 tuhande vastuse, otsisõna „raamatupidaja“ vastuseid on pea kümme korda rohkem: 840 tuhat. Neti.ee mastaabid on natuke tagasihoidlikumad: „raamatupidamisteenus“ saab kõigest 8000 ja „raamatupidaja“ 50 000 vastet. Kulutades iga vastuse vaatamiseks 1 sekund, tuleks parimal juhul arvuti taga veeta kaks ja pool tundi, halvimal – 10 päeva.
Valikuvõimalused panevad pea ringi käima. Võrdluseks: kinnisvaraturul on sarnane probleem lahendatud üle-Eestiliste andmebaasidega (näiteks www.kv.ee), kus erinevate büroode pakkumised on kättesaadavad ühes suures nimekirjas. Sisesta otsitava korteri parameetrid, vajuta „Otsi!“ ning süsteem annab kõigi sobivate pakkumiste nimekirja. Raamatupidamisturul sellist lahendust ei eksisteeri.
Realistlikult mõeldes on raamatupidamisfirmade ühise andmebaasi loomine keeruline. Tingimused, mille järgi erinevaid ettevõtteid reastada saaks, on palju: teenusepakkuja asukoht, turul tegutsemise aeg, spetsialiseerumine suurtele/väikestele ettevõtetele, lisateenuste (maksunõustamine, auditeerimine) olemasolu. Teenuse hinna järgi reastamine ei tule samuti välja: hinnakirjad kujunevad vastavalt dokumentide ja töötajate arvule, lepingu kestvusele, tegevusvaldkonna eripärale, statistikaaruannete ja laoarvestuse tegemisele; lisanduda võivad liitumis- ja kuutasud jm. Programmeerija, kes kõik need seosed ühte otsingusüsteemi programmi oskaks kirjutada, oleks alustavale ettevõtjale tõeline päästeingel.
Suur osa raamatupidamisfirmasid on hinnakirja keerulisuse lahendanud lihtsalt: koduleheküljele pannakse lause „Hind kujuneb lähtuvalt kliendi vajadustest“ koos viitega ettevõtte kontaktandmetele. Tahad teada, palju maksab? Tule ja küsi!
Kõike eelnevat kokku võttes polegi ime, kui noor ettevõtja kümne raamatupidamisfirmaga ühendust võtab, hinnapakkumised küsib ja lõpuks ikkagi vana sõbra poole pöördub: „Kas sa oskad mulle mõnd raamatupidajat soovitada?“
Loe lisaks:
Aktiva.ee "Kuidas osta raamatupidamisteenust?"
Postimees "Raamatupidamisteenuse ost tuleb algajale ettevõtjale odavam"
Autor: Maria Kupinskaja

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele