• ST
  • 24.09.24, 09:56

Raamatupidajale: tõhus ja praktiline lahendus võlgade kättesaamiseks - Infopanga võlaregister

Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega. Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Grow Finance OÜ partner Helari Pallas (keskel) tõdeb, et viimastel aastatel on võlas olevate arvete hulk kasvanud
  • Grow Finance OÜ partner Helari Pallas (keskel) tõdeb, et viimastel aastatel on võlas olevate arvete hulk kasvanud Foto: Meeli Küttim

Raamatupidajate suurimad murekohad võlgade haldamisel

Võlgade haldamine on paratamatu ja oluline osa raamatupidamisest, kuid sellega kaasnevad ka mitmed suured väljakutsed. Raamatupidajad seisavad silmitsi järgmiste probleemidega:
  • Maksetega viivitamine: kui kliendid ei tasu arveid õigeaegselt, võib see ettevõtte rahavoogusid tõsiselt häirida;
  • Ajamahukus: võlgade meeldetuletuste saatmine ja nende jälgimine on aeganõudev ja stressirohke töö. Raamatupidajad peavad aga olema kursis iga võlgniku olukorraga;
  • Võlgnike kontaktide haldamine: suhtlus võlgnikega mõjutab paratamatult ka kliendisuhteid, seetõttu tuleb osata leida tasakaal meeldetuletuste ja koostöö jätkumise vahel;
  • Halbade võlgade kajastamine: kui võlgnik ei maksa, tuleb see korrektselt ka finantsaruandluses kajastada, mis mõjutab otseselt ettevõtte majandustulemusi;
  • Inkassoprotsessid: võlgade inkassosse andmine on tihti keeruline ja kallis.

Kuidas Infopanga võlaregister aitab raamatupidajatel neid probleeme lahendada?

Infopanga võlaregister aitab raamatupidajatel neid probleeme lahendada ja muudab võlgade haldamise lihtsamaks ja mugavamaks. Siin on praktilised näited reaalsest elust, kuidas võlaregistri teenus raamatupidajate elu oluliselt lihtsustab:
  • Aja ja ressursside kokkuhoidmine: Infopanga võlaregister võtab raamatupidajatelt maha suure osa võlgade jälgimise ja meeldetuletuste saatmise koormusest. Pärast võlanõude sisestamist võlaregistrisse saadab võlaregister võlgnikule automaatselt nõudekirja, mis oluliselt säästab raamatupidaja aega ja energiat.
  • Tõhusam sissenõudmine: kui võlg ei ole tasutud 7 päeva jooksul pärast nõudekirja saatmist, muutub see Infopangas ja Äripäevas tema ettevõtte infokaardil avalikuks. See loob võlgnikule täiendava motivatsiooni võlg kiiresti tasuda, et vältida negatiivset kajastust, mis võib mõjutada häid ärisuhteid.
  • Selge ülevaade võlgadest: Infopanga võlaregistris on kogu teave võlgadest selgelt ja struktureeritult kättesaadav.
  • Tõhusam otsustusprotsess: raamatupidajatel on Infopanga võlaregistris ligipääs usaldusväärsele teabele võlgniku maksekäitumise kohta. See aitab tal teha teadlikke finantsotsuseid ja hinnata koostööpartnerite krediidivõimekust, mis aitab vähendada võlgnike riski tulevikus.
  • Võlgnikega on lihtne suhelda: Infopanga võlaregistri kaudu on võlgnikega suhtlemine automaatne ja struktureeritud. Nõudekirjad saadetakse välja võlaregistrist, mis oluliselt vähendab manuaalset kontakteerumist võlgnikega ja raamatupidajad saavad tegeleda oma põhitööga.
Võlgade lisamine on TASUTA kõigile Infopanga tellijatele, raamatupidaja.ee tellijatele ning Äripäev PRO tellijatele.

Mida raamatupidajad ise räägivad seoses võlglaste teemaga?

Ettevõtete juhtide ja raamatupidajate igapäevatöös on võlgade haldamine tihti paratamatus. FMJ OÜ raamatupidamisbüroo juht Kaie Moisa jagab oma kogemusi, kuidas nad võlgadega toime tulevad ja kuidas on see ajas muutunud:
FMJ OÜ raamatupidamisbüroo juht Kaie Moisa
  • FMJ OÜ raamatupidamisbüroo juht Kaie Moisa
"Võlgadega tegelemine on meie jaoks paratamatus," ütleb Moisa. "Soovime oma kliente hoida ja pakkuda sõbralikku koostööd, isegi kui maksed viibivad. Samas oleme pidanud ka kahju kandma laekumata summadest, näiteks pankrottide puhul. “On inimesi, kes jäävadki alati lõpuks võlgu, nad liiguvad pidevalt erinevate koostööpartnerite vahel. Eesti on õnneks väike ja taustainfot otsides on seda võimalik osaliselt vältida,” selgitab Moisa.
Viimaste aastate majanduskriisid on tekitanud suuremaid väljakutseid. "Alates koroonakriisist on võlgade haldamine muutunud keerulisemaks. Võlgnikke on rohkem, pankrotte ja lõpetamisi on rohkem," lisab Moisa. Sellistes olukordades on oluline õigel ajal tegutseda ning riske kaaluda."
Grow Finance OÜ partner Helari Pallas jagab oma kogemusi, kuidas nemad oma ettevõttes võlgade haldamisega tegelevad. "Pikaajaliste võlglastega tegeleb inkasso, kuid üldiselt pole võlgade osakaal meil suur," selgitab Pallas. "Raamatupidamisteenuse katkestamine võlgnevuse tõttu halvab ettevõtte igapäevatöö, mistõttu on ettevõtted motiveeritud makseid tegema õigeaegselt."
Grow Finance OÜ partner Helari Pallas
  • Grow Finance OÜ partner Helari Pallas Foto: Meeli Küttim
Viimastel aastatel on siiski võlas olevate arvete hulk kasvanud. "Kroonilistele võlglastele oleme rakendanud ettemaksu alusel teenindamist, mis aitab vältida suuremaid võlgnevusi," lisab Pallas. Ta rõhutab ka, et sujuv teenuse osutamine on oluline mõlemale osapoolele. "Teenuse sulgemine võlgnevuse tõttu ei ole hea lahendus ei kliendile ega teenuseosutajale."

Kiire ja lihtne protsess toob ka tulemused

Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul ettevõtjatele toonud tagasi koguni 47% nõuetest,sh maikuus 33%, juunis 51%, juulis 33% ja augustis 79% nõudeid.
Infopanga võlaregister ei ole ainult võlgade haldamise tööriist, vaid on ka usaldusväärne partner, kes aitab raamatupidajatel vähendada võlgnikega seotud stressi ning taastada ettevõtte sujuvad ja stabiilsed rahavood.
Tee oma raamatupidamise töö lihtsamaks ja vähenda võlgnikega seotud töökoormust: lisa oma ettevõtte võlglased Infopanga Võlaregistrisse tasuta juba täna!
Hea raamatupidaja.ee tellija, lisa võlad siin TASUTA ja toome sinu rahad koju.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele