Väikeettevõtjad seisavad tihtipeale silmitsi probleemiga, kus suure töökoormuse või kiire elutempo tõttu on ettevõtte raamatupidamises kriitilised vead või suured augud või on ettevõtte arvepidamises lihtsalt korralagedus.
Majandusaasta aruande esitamise saabudes või maksuhalduri küsimuste puhul tekib aga ettevõtjal hirm ja püüd põgeneda tekkinud sekeldustest, et tagajärgedega mitte tegeleda.
Googeldades leiab hulga teenusepakkujaid, kelle reklaamides leiab sõnumeid, kus lubatakse üleöö lahendada probleemid, mis on ettevõtjal tekkinud seoses oma majandustegevusega.
Paraku ei ole ettevõtte “tankistile” müümine lahendus enda ja ettevõtte probleemide lahendamiseks.
Eesti Vabariik on soodsa majanduskeskkonnaga õigusriik ja mitte “metsik lääs”, kus võib teha, mis pähe tuleb.
Eesti ettevõtluskultuur on aasta-aastalt paremuse poole liikunud tänu uutele regulatsioonidele ja seadustele. Samuti seisavad ka ettevõtjad ise hea ettevõtluskultuuri eest ja soovivad olla ka ise kaitstud kõikvõimalike pahatahtlike skeemitajate eest, kelledega võivad teed ristuda kas tellija või alltöövõtja rollis.
Eestis on paraku jätkuvalt nii väikeseid sulisid, kui ka suure kaliibriga teada-tuntud ettevõtjaid, kes aina uusi juriidilisi kehasid asutavad ja kallutatud lepingutega oma alltöövõtjaid juriidiliselt “üles puues” varatuks teevad.
Soovime öelda ettevõtjatele, et probleemide tekkides nö pea liiva alla peitmine ei ole lahendus. Algatuseks tuleb tekkinud olukorrale ausalt otsa vaadata, konsulteerida kogenud spetsialistiga. Kui on probleemid maksuküsimustega, siis leida lahendused maksuhalduriga jne. Ja seejärel, kui tekkinud olukord on adekvaatselt läbi analüüsitud, teha otsused edasisteks tegevusteks.
Alexander Urmas Vest,
[email protected]Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.