Suvel võib kiireloomulise info edastamine üsna raske olla, sest ei tea, kas puhkaja viibib oma maakodus või hoopis teisel pool maakera.
Kui on vajadus kellelegi tähitud kirju saata posti teel, siis kohaletoimetamine ei pruugi alati õnnestuda. Et kuigi postiljon püüab mitmel korral tähtkirja kohale toimetada, siis ei pruugi see ikkagi adressaadini jõuda. Selline olukord võib kõige suurema tõenäosusega juhtuda just siis, kui ollakse puhkusel ja kodust eemal. Seega on Eesti Post usinalt nuputanud, missugune oleks veelgi parem viis olulise kirja edastamiseks. Lahenduseks on elektrooniline tähtkiri ehk
e-tähtkiri.
Mis on e-tähtkiri?
E-tähtkiri on Eesti Posti
Kirjakeskuse teenus, mis võimaldab kiirelt ja mugavalt olulised dokumendid turvalist digitaalset kanalit kasutades saajani toimetada. E-tähtkirja üheks suureks eeliseks on kindlasti see, et kiri jõuab inimeseni ka siis, kui ta parasjagu enda elukohas ei viibi või on aadress hoopis teadmata. Eesti Posti Kirjakeskus on tänaseks edukalt
e-tähtkirja teenust juba üle aasta pakkunud.
E-tähtkirja eelised
http://www.youtube.com/watch?v=uyCkSdD4vzg
• Aja kokkuhoid - Tähtkirja saatmiseks tuleb kirja fail üles laadida Eesti Posti Kirjakeskuse veebikeskkonda, lisada saaja andmed ning saata kiri nupuvajutusega teele. Vaeva ei pea nägema kirja printimise, ümbrikusse panemise, margi kleepimise ega postkontorisse minekuga. Seejärel võtab töö üle Kirjakeskus, saates adressaadi meilile teate saabunud tähtkirja kohta.
• Kiire edastusviis - E-tähtkiri toimib sarnaselt nagu tavaline tähtkiri. Kiri tuleb valmis kirjutada, saaja andmed lisada ning oodata kinnitust sellele, et kiri on adressaadile kohale toimetatud. Erinevus seisneb selles, et kiri toimetatakse saajale minutitega elektroonilisel teel Kirjakeskuse veebikeskkonnas.
• Turvalisus – Adressaadile laekub e-mailile kiri Eesti Postilt, kus on link, mis omakorda suunab inimese Kirjakeskuse leheküljele. Seal peab tähtkirja saaja enda isiku tuvastama ID-kaardi või Mobiil-ID abil ning alles seejärel saab talle saadetud kirja avada ja seda lugeda. Seega pääseb kirja sisule ligi ainult isik, kellele kiri mõeldud oli ning sel põhjusel on e-tähtkiri sobiv kanal konfidentsiaalse ja olulise info saatmiseks. Kõik e-tähtkirjad säilitatakse Kirjakeskuse keskkonnas aasta jooksul tasuta. Nii on väljasaadetud kirjadest pidev ülevaade.
• Mugavus – Kirja saatjal on mugav arvutist soovitud info paari liigutusega teele panna või vajadusel sama kiri paari hiireklikiga uuesti välja saata. Saaja saab kirja lugeda arvutist, nutitelefonist või tahvelarvutist. See ei nõua erioskusi ega programme, piisab vaid internetiühendusest.
Kliendid e-tähtkirjast
Lisaks eelnevalt välja toodud eelistele on e-tähtkirja saatmine ka traditsioonilisest tähtkirjast tunduvalt odavam. Teenust on pikalt kasutanud näiteks ETK Finants AS, mille teenindusjuht Mari Sauga ütleb: „Klientidele e-tähtkirjade saatmine aitab meil hoida kokku raha, säästa aega ja ka keskkonda.“
Samuti saab tänu ID-kaardile või Mobiil-ID-le üheselt tuvastada vastuvõtja isiku. Sellest võimalusest peab lugu kohtutäitur Jane Rumjantseva, kes on Kirjakeskust kasutanud pea aasta. „E-tähtkirja eeliseks on kiirus ja turvalisus ning kirja kättesaaja isiku täpne tuvastamine,“ ütleb ta. „E-tähtkirja kättesaamise tõend on juriidiliselt minu kogemusel samaväärne pabertähtkirjaga,“ lisab Rumjantseva, kes peab oma töö tõttu tihti teadete väljasaatmist tõestama.
Mugavamaks tähtkirjade saatmiseks liitu Kirjakeskusega siin või helista telefonil 1661.
Autor: Admin Admin, raamatupidaja.ee
Seotud lood
Üks õpetlik lugu sellest, kuidas ühel päeval läks viltu kõik, mis viltu minna sai. Terve mu aeg kulus kliendikaebuste lahendamisele ja vajalike tööülesannete täitmiseks ei jäänud ühtegi hetke. Alles päeva lõpus leidsin oma muredele tõhusa lahenduse.
Kuu alguses on ettevõttes aeg, mil väljastatakse lugematu hulk arveid, teavitusi ning kirju. Eesti Postil on selliste tüütute tööde: kirjade voltimise, ümbrikustamise ja margikleepimise, jaoks olemas lahendus.
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.