Mis on laenuvõime, kuidas pank selle välja selgitab, kas ja kuidas saab seda parandada? Neist teemadest sellest intervjuus Citadele panga Eesti filiaali jaepanganduse juhi Marina Hakiaineniga räägimegi.
- Citadele panga Eesti filiaali jaepanganduse juht Marina Hakiainen
Tänapäeval on laen tavaline finantsteenus, mis on teatud elu- või arenguetapis kättesaadav peaaegu igale inimesele või ettevõttele. Olgu see siis kodu, investeering oma äri alustamiseks, krediitkaardilimiit või uus auto – olukorrad on erinevad, kuid kõiki neid ühendab see, et laenuandja peab saama kontrollida, kas inimesel oleks üldse hea endale rahalisi kohustusi võtta. Nii hindavad pangad ja teised laenuandjad kliendi krediidiajalugu, rahalist olukorda ja sissetulekute stabiilsust ning määravad kindlaks tema individuaalse laenuvõimelisuse.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.