Rõivatööstur punus aastaid käibemaksuskeeme ja sai karistada
Kujutage ette, et teil on kauplus. Seal on kaup, mõistagi ka müüjad ja kassaaparaadid, aga viimaseid on mitu. Tundub kummaline? Vähemasti rõivamüüja Kalev Protteni poodides asjad nii käisidki, kuniks maksuamet aparaatide tagant skeemi lahti muukis.
Pidulik üritus eelmise aasta suvel Protteni poes - keskel seisab omanik Kalev Protten. Tema sõnul on äril olnud raske aeg ja riik pole piisavalt toetanud. Foto: Gert Tali / Postimees / Scanpix
Ettevõtja Kalev Protteni kauplustes kasutati kahte eri makseterminali, sest ühes ja samas poes tegi äri kaks firmat: üks, mis on käibemaksukohustuslane ja teine, mis ei ole.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.