Inbank tõi turule uue põlvkonna „maksa hiljem“ platvormi
Eestis kümme aastat eraisikute finantseerimisega tegelenud Inbank näeb kriisile järgnemas e-kaubanduse hüppelist kasvu. Seetõttu tõi pank mai alguses Eesti turule uue põlvkonna „maksa hiljem“ platvormi Indivy.
Inbank nõukogu esimees Priit Põldoja ja juhatuse esimees Jan Andresoo. Foto: Andras Kralla/Äripäev
Inbanki juhatuse esimehe Jan Andresoo sõnul sunnib praegune kriis paljusid ettevõtteid oma strateegiat üle vaatama. „Viimastel kuudel kiiresti muutunud maailm on toonud teadmise, et peame senise kasvutempo säilitamiseks veelgi selgemalt spetsialiseeruma. Meie jaoks tähendab see keskendumist eraisikute ostude finantseerimisele kaupmeeste kanalites, mistõttu suuname hetkel kõik oma ressursid meie partnerite äri kasvamiseks mõeldud tehnoloogiasse,“ ütleb Andresoo. Inbanki juhatuse esimehe sõnul toodi Indivy platvorm plaanitust varem turule, et reageerida e-kaubanduse hüppelisele kasvule COVID-19 pandeemia ajal.
COVID-19 pandeemiaga kaasnev üleilmne eriolukord paneb ettevõtted ja nende juhid raskesse olukorda. Üheks olulisemaks teemaks on ettevõtete rahavoogude juhtimine ja otsused likviidsuse hoidmiseks, kirjutab Grant Thornton Balticu finantsnõustamise valdkonna juht Mikk Mägi.
E-kaubandus ehk info, toodete ja teenuste müük interneti teel on väga kiirelt arenev valdkond. E-kaubanduse raamatupidamine ei ole lihtne ettevõtmine, seega süvene teemasse põhjalikult, kui seda esimest korda teed.
Tegevuste tulemusena tekkinud rahavood peavad ühtima otsesel ja kaudsel meetodil koostatud rahavooaruandes ehk mõjutama äri-, investeerimis- ja finantseerimistegevuse (neto)rahavoogusid sarnaselt, kirjutavad BDO Eesti spetsialistid Õnne Simmer ja Sulev Luiga.
Mitte kõik finantseerimistegevused ei põhjusta rahavoogusid, kuid tegevuste tulemusena tekkinud rahavood peavad kajastuma rahavooaruandes ning mõjutama äri-, investeerimis- ja finantseerimistegevuse (neto)rahavoogusid ühtmoodi olenemata sellest, kas rahavooaruanne koostatakse otsesel või kaudsel meetodil, kirjutavad BDO Eesti spetsialistid Kaie Kadakas ja Sulev Luiga.
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.