IT areng on olnud pöörane ning täna võib julgelt väita, et programmide liidestamine ja automatiseerimine ei ole enam luksus ka väiksematele firmadele. Raamatupidamistarkvara erilahenduste puhul kannab võtmerolli projektijuht, kes aitab kliendil kokku panna just sellised teenused nagu ettevõtte spetsiifika vajab. Lähemalt räägivad Excellenti projektijuhid Allan Mäe ja Kristi Piper.
- Excellenti projektijuhid Allan Mäe ja Kristi Piper Foto: Andres Haabu
Excellentil enam 2500 lepingulise kliendi hulgas on täna umbes 150-le loodud nende ärispetsiifikast tulenevad erilahendused. Selliste projektide eest vastutavadki projektijuhid, kellel on klientide äritarkvara arendamisel keskne roll. Lihtsustatult öeldes vahendavad projektijuhid igapäevaselt klientide ja arendajate vahelist suhtlust ning on sisuliselt kahe osapoole „tõlgiks”.
Aktiivne e-kirja- ja telefonisuhtlus klientidega moodustab Allani ja Kristi igapäevatööst suure osa. Nende ülesanne on korraldada läbipaistev suhtlus ning saada aru kliendi nägemusest ja soovidest, samuti korraldavad nad kolleegide tööd, planeerides tööde faasid ja tähtajad. Projektijuhid vastutavad selle eest, et soovitud lahendused valmiksid õigeaegselt ning erinevate etappide raames peaksid tähtaegadest kinni nii Excellent kui ka klient.
„Lisaks on meie ülesandeks jooksvalt reageerima klientide lisanduvatele küsimustele ning harima neid tarkvaratoodete uute rakenduste ja võimaluste osas. Klientide lahendused ei ole kunagi identsed, seetõttu esitab iga uus päev väljakutseid, mis teebki meie töö äärmiselt põnevaks. Kunagi ei tea päris täpselt, mida uus päev võib tuua ja mida täna on võimalik juurde õppida,“ arvab Kristi.
Allan lisab: „Meie planeerime ressursse – aega, raha ja inimeste tööd. Vastutame selle eest, et klient saaks soovitud lahenduse õigel ajal ja kokkulepitud eelarvega. Meile on oluline, et klient oleks rahul!“
Kuna projektijuhid kuuluvad Excellenti struktuuris müügiosakonna alla, on nad vajadusel abiks klienditeenindusele müügikõnedele vastamisel, lepingute muudatuste, koolituste ja konsultatsioonide pakkumiste ning muu kaasneva müügitööga.
Hea raamatupidamistarkvara peab suutma aina enamat
Erilahendusteks võivad olla mistahes muudatused võrreldes standardprogrammiga, näiteks lisaväljade loomine, eriaruanded, muude programmidega andmevahetuse loomine, programmi loogika muutmine ja kogu muu kliendispetsiifiline funktsionaalsus. Taoliste erilahenduste arendus ja juurutamine võib võtta aega mõnest tunnist kuni sadade tundideni. Seega võib mõne mooduli väljatöötamine olla kiire ja taskukohane igale kliendile, keerulisem protsess aga aeganõudvam ning kallim.
Viimaste aastate trend on, et kliendid nõuavad järjest rohkem liidestusi. Tihti soovitakse ühendada Excellenti pakutavat tarkvara näiteks veebipoe, tootmis-, kliendihaldus-, kassasüsteemi või mõne muu tarkvaraga. Lihtsustatult võib väita, et kliendid tahavad andmeid vahetada erinevate süsteemidega automatiseeritult, vältimaks andmete käsitsi sisestamist. Kuna programmi kasutajad üldiselt vajavad aina rohkem avatud tarkvara, siis iga järgneva versiooniga on laienenud ka liidestamise võimalused programmi standardversioonis.
„Tihtipeale peetakse meid pigem ainult raamatupidamisprogrammiks, kuid tegelikult suudame palju enamat. Seda tõestavad klientidele loodud lahendused,“ räägib Allan. Viimaste aastate üks väljakutset esitavaim projekt sündis Excellentil ettevõttele, kellele loodi veemüügiga seotud moodul. Loodud lahendus hõlmas funktsionaalsusi alates mõõturite registreerimisest ja näitude haldamisest kuni arve väljastamiseni koos kogu kaasneva kliendihaldusega. Praeguseks toimiv lahendus lihtsustab oluliselt vee-ettevõtte personali igapäevatööd.
Teine põnev arendus on seotud hoopis rongide hooldusega. Paljusid üllatab, et programmis on hooldusteeninduse moodul, mis võimaldab mistahes seadmete hooldust hallata ja analüüsida. Reisirongiliiklust korraldavale ettevõttele on erilahendusena loodud neile tarvilikud funktsioonid.
Sageli peavad projektijuhid kliendile selgitama, et mõni näiliselt lihtne lahendus võib teostuse poolest olla keerukam ja ebaotstarbekam, kui esialgu näib. Kui aga erilahenduse loomine on igati mõistlik kasutaja tööprotsesside hõlbustamiseks, siis tehakse see koos konsultantide ja programmeerijate abiga alati ära.
Seotud lood
Excellent toob välja viis kõige populaarsemat moodulit, mis on Standard Booksi kasutajate seas enim kasutust leidnud.
Mitme tarkvara ja süsteemi samaaegne kasutamine on aeganõudev ja kulukas. Seetõttu tuleks uurida, kui avatud on kasutuses olev tarkvara ning kas seda on võimalik lihtsalt teiste süsteemidega ühildada.
Kuigi e-kirja ja kalendri kasutamine katab ära elementaarsed vajadused, loob professionaalse kliendihaldusmooduli kasutamine raamatupidajale võimaluse tuua kirjavahetus kliendiga, kalendri planeerimine ja muud olulised toimingud ühte kohta. See hoiab kokku aega ja võimaldab keskenduda põhitööle.
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.