Eesti ettevõtetes on üha rohkem võõrkeelt kõnelevaid töötajaid, kes vajavad vähemalt ingliskeelset arstiabi, mida Eesti riiklik süsteem sageli tagada ei suuda. Millised võimalused on Eestis inglise- või hispaaniakeelset arstiabi saada?
Elukohapõhise perearsti leidmine võib kujuneda pikaks ja venivaks protsessiks kõigile, kuid välismaalasele on see mõnikord lausa võimatu ülesanne. Perearsti patsiendiks registreerimise avaldus tuleb täita eesti keeles ja positiivne vastus ei ole sugugi alati garanteeritud. AS Helmese töökeskkonna disainer Kadi Saal on võtnud välismaalastest töötajatele perearsti leidmise oma südameasjaks, kuid on nendel otsingutel mitme probleemiga kokku puutunud.
„Kuna Terviseameti lehel ei ole võimalik näha, milliseid keeli arst valdab, siis võisin vaid nime järgi eeldada, kes vene keelt räägib,“ lausub Saal. Ta lisab kohe ka teise probleemi: „Kui arstiga ühendust võtsin ja keeleoskusele kinnitust sain, selgus aga, et olenemata sellest, et nimistus veel ruumi oli, ei soovinud arst siiski rohkem patsiente vastu võtta.“ Teistel katsetel on Saal saanud ka konkreetsemaid vastuseid, mis toovad keeldumise põhjenduseks just keelebarjääri.
Perearst Sergey Saadi sõnul pöörduvad Eestis elavad muukeelsed inimesed arstide poole kõige enam esmatähtsate terviseküsimuste lahendamiseks. „Inglise keelt kõnelevate perearstide vastuvõtuajad on tavaliselt hõivatud. Siiani öeldakse tervisekeskusega ühendust võtnud välismaalastele ära, eeldades, et neil ei ole õigust haigekassa poolt rahastatud raviks või vabandatakse end välja asjaoluga, et arstidel pole kohustust inglise keeles vastuvõttu läbi viia. Lootusetus olukorras pöördutakse apteeki või EMO-sse ja seda ka juhul, kui tegemist ei ole kiireloomulise probleemiga,” selgitab dr Saadi.
Millised meditsiiniettevõtted võõrkeelseid teenuseid pakuvad, loe edasi
Virtuaalkliinikust.Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.