• 02.05.19, 12:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA süsteemide katkestus toob kaasa deklareeritavate pakkide viibimise

Alates 3. maist kuni 8. maini ei ole võimalik kasutada tolliinfosüsteeme, mistõttu võivad deklareerimist vajavad saadetised hilineda.
Maksu- ja tolliameti (MTA) infosüsteemide plaaniline katkestus kestab alates 3. mai pealelõunast kuni eeldatavalt 8. maini, mille vältel on peatatud e-maksuameti/e-tolli ja MTA andmebaasidega seotud X-tee teenuste töö, samuti ei ole sel ajal võimalik teha muid päringuid MTA infosüsteemidesse.
Omniva postiäri tootmisjuhi Eduard Sauli sõnul kaasneb kuuepäevase katkestusega ka deklareerimist vajavate pakkide hilinemine. „Kuna katkestuse ajal pole deklaratsioone võimalik täita ei kliendil ega ka meil, siis jääb enamik saadetisi ootama e-teenuste taastamist. See tähendab, et hiljemalt 9. mail on meil oluliselt suurem kogus deklareerimist vajavaid saadetisi, mida on vaja menetleda,“ ütles Saul.
Üks lahendus on Sauli sõnul oma paki deklaratsioon esitada võimalusel enne katkestust, kui info kauba saabumisest selleks ajaks on kätte saadud. Postipaki deklaratsiooni võib katkestuse ajal esitada aga ka e-posti teel digitaalselt allkirjastatuna ([email protected]). Sellisel juhul peavad kauba väärtust tõendavad dokumendid olema samuti lisatud.
MTA teenuste osakonna juhataja Triin Raaperi sõnul on katkestus tingitud e-maksuameti/e-tolli tehnilistest ümberkorraldustest ja sellisel kujul paraku vältimatu. „Infosüsteemide kasutamise piirang tekitab paljudele meie klientidele nende päevade jooksul kindlasti teatavat ebamugavust, kuid selle tulemusel saame pakutavad e-teenused muuta uuenduslikuks, töökindlamaks ning automatiseeritumaks. Praeguses etapis loome paremaid lahendusi kasutajate, isikute, pääsuõiguste ja autentimise haldamiseks,“ märkis Raaper.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele