Alljärgnevalt on toodud viis küsimust ja vastust e-arvete kasutamise kohta Standard Booksi programmis.
- Triinu Kase annab vastuseid e-arvete kasutamise kohta Standard Booksis Foto: Sven Tupits
1) Milliste operaatorite vahel saab valida, kui kasutada Standard Booksi ning vaja on saata või vastu võtta e-arveid?
Võimalik on valida nelja operaatori vahel: Omniva, Fitek, Envoice ja Telema.
2) Kui tihti saadab programm välja e-arveid?
Vaikimisi saadab programm välja e-arveid 400 sekundi järel. Täpsemalt programm kontrollib, kas e-arvete järjekorras on uusi e-arveid, mida oleks vaja saata.
Kui on soov intervalli muuta, saab seda ise teha moodulis Tehnika >> Seadistused >> E-teenuste ajastamine.
3) Kas e-arvetele saab lisada rohkem faile kui ainult arve PDF-i?
Standard Booksist saadetavatele e-arvetele lisatakse ainult üks arve fail PDF-formaadis. Kui on soov lisada e-arvele rohkem faile, siis need tuleb lisada oma e-arve operaatori internetikeskkonnas. Selleks tuleb Standard Booksi programmis teha seadistus, mis e-arvet automaatselt edasi ei saada, vaid see jääb ootele operaatori portaali.
Seadistus asub moodulis Üldine >> Seadistused >> E-teenuste seadistused >> valik „Portaali ootel staatuses”.
4) Andmebaasis on mitu ettevõtet. Kas e-arvete seadistused tuleb teha igas ettevõttes eraldi?
Jah, seadistused e-arvete saatmiseks ja vastuvõtmiseks tuleb teha igas ettevõttes eraldi, kuna teenus toimub ettevõtte äriregistri numbri alusel.
5) Kuidas tuvastada, mis põhjusel on operaator e-arved tagasi lükanud?
E-arvetena saadetavate müügiarvete saatust saab jälgida arve pealt, avades arvel operatsioonid menüüst valiku „Arve hetkeseis”. Kui arve on täidetud ebakorrektselt, on aruandes näha, et arve on operaatorilt tagasi tulnud. Selleks, et näha täpsemalt tagasisaatmise põhjust, saab kasutada müügiarvete moodulis aruannet „Formaadi veaga e-arved”.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.