• 24.09.15, 13:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA süsteem võiks raamatupidajatele aitäh öelda

Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe tutvustas 10. Pärnu Raamatupidamiskonverentsil MTA uut strateegiat ja eesmärke.
MTA peadirektori asetäitja Egon Veermäe
  • MTA peadirektori asetäitja Egon Veermäe Foto: Urmas Kamdron
Maksu- ja tolliameti peadirektori asetäitja Egon Veermäe tutvustas täna Pärnu Raamatupidamiskonverentsil ameti uusi eesmärke: „Seadusega on meil ette nähtud kontrollida, määrata, kohaldada, teostada järelevalvet jne. Nüüd leppisime aga kokku, et meie põhieesmärk on toetada ettevõtete tegutsemist ja arengut. Kontrollime endiselt ja kogume makse, ent fookuse nihe on meile endile suur väljakutse.“
Veermäe selgitas, et praegu ei suudeta ettevõtete hooajaliste probleemidega arvestada ja kogu keskkond on vananenud. „Ühelt poolt on e-maksuameti keskkond ka tehniliselt vananenud, ent olulisem küsimus on kasutajasõbralikkus. Kasutajasõbralikkust saab lisada väikeste asjadega, näiteks võib süsteem öelda aruande saatjale „aitäh“ või saata kas või õigeaegse TSD-deklaratsiooni täitmise kohta ka juhile teate, et too tublile raamatupidajatele preemiat ei unustaks maksta,“ tõi Veermäe näiteid.
MTA uus keskkond võiks Veermäe sõnutsi olla esiteks vaadeldav nii mobiilist kui tahvlist, kusjuures samal ekraanil võiks probleemide korral hakata juba MTAga suhtlema – ära jääks keerukate juhendite otsimise protsess. „Tahame luua vastavalt ettevõtte või füüsilise isiku profiilile sobiva avalehe-vaate ning hakata ka andmeid tagasi peegeldama nii, et need hakkaks ettevõtjaid kõnetama. Näiteks saaksime ettevõtjale ise andmete põhjal öelda, milline on ta riskitase,“ tutvustas MTA peadirektori asetäitja uusi suundi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele