MTA alustab kampaaniat „Ümbrikupalk pureb aina vähem“. Tegemist on tänukampaaniaga ettevõtjatele ja töötajatele, kes ümbrikupalgast loobusid.
- MTA ümbrikupalgavastane kampaania Foto: MTA
Konjunktuuriinstituudi (EKI) viimase uuringu põhjal ümbrikupalka saanud töötajate osakaal langes, moodustades 7 protsenti kõigist palka saanud inimestest, 2013. aastal oli see 11 protsenti. Ümbrikupalgast loobumine tõi ametlikult tööturule üle 20 000 inimese, kes said möödunud aastal esmakordselt ametlikku töötasu ja suurendasid nii oma sotsiaalset turvatunnet.
„Kui veel 2013. aastal oli iga neljas MTA poolt kontrollitud töötaja ehituse, toitlustuse ja majutuse sektoris mitteametlikult tööl, siis alates aasta algusest kontrollitud isikutest on tööandjad jätnud registreerimata alla 8 protsendi. See näitab, et aina enam siiani nii-öelda mustalt toimetanud tööandjaid ja töötajaid mõistab, et sellisel viisil palga maksmine ei ole jätkusuutlik,“ ütles maksu- ja tolliameti peadirektor Marek Helm.
Peadirektor lisas, et ka töötaja registreerimise nõudel on siin oma mõju. „Loodame, et üha enam kaasneb sellega teadmine, miks registreerimine ja ametliku palgaga saadavad hüved vajalikud on.“
Kuigi ümbrikupalkade maksmine on vähenenud, jäi riigil siiski EKI hinnangul 2014. aastal laekumata maksude näol saamata 93 miljonit eurot. „Ümbrikus palga saajate arvu vähenemisega peab kaasas käima ka inimeste teadlikkus, et seda tuleb taunida ja isegi osaliselt ümbrikupalga saamine kahjustab meie kõigi sotsiaalset turvatunnet,“ selgitas Helm.
Kampaania "Ümbrikupalk pureb aina vähem" on jätkukampaania eelmise aasta töötamise registreerimise kampaaniale "Ümbrikupalk hammustab Sinu tulevikku". Kampaania kestab kaks nädalat ja on nähtav välimeedias, internetis ja kuulda raadiotes.
Kampaania veebileht –
www.emta.ee/palkKampaania materjalid:
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.