• 29.11.11, 13:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jõks: ükskõik mida sa teed, tee seda stiilselt

Juht ei pea häbenema olla kaastöötajate ees nõrk ja tundlik, sest keegi ei pea sind täiuslikuks, aga ükskõik mida sa teed, tee seda stiilselt, soovitab advokaadibüroo SORAINEN nõunik ja vandeadvokaat  Allar Jõks.
17. novembril jagas Pärnu Konverentside vestlusringis "Juhi jutud" oma kogemusi sellest, kuidas inimesi maksimaalset saavutama ning maailma parandama panna, advokaadibüroo SORAINEN nõunik ja vandeadvokaat Allar Jõks.
Loe, millised on Jõksi enda tähelepanekud, mida ta teiste juhtidega Tallinnas kolm tundi kestnud vestlusringis jagas:
* Ära kunagi jäta tegemata midagi head, kui sul on selleks võimalus. Uut võimalust ei pruugi tulla.
* Juhipoolne hoolivus, töötajatele pühendatud aeg ja tähelepanu on investeering, mis ei võta raha, aga on rahast tunduvalt väärtuslikum.
* Lihtne on mõelda, et olen „mõttetu mutrike“, kuigi võiksime tunda end maailmaparandajana ja uskuda, et maailma on võimalik muuta.* Ükskõik mida sa teed, (isegi siis, kui võid kaotada), tee seda stiilselt. (või nagu ütles Lennart Meri: „Poliitika on stiil.“).* Juhiks hakates tuleks mõelda, kas sa seda ikka tahad. Kui jah, siis pühendu ja soovi saavutada maksimaalset.* Tippsaavutuse vastand pole läbikukkumine, vaid keskpärasus. Juhi roll on olla nõudlik ja mitte leppida keskpärasusega. Elu on selleks liiga lühike – tuleb elada nii, et kogu aeg on midagi võita või kaotada.* Juht ei pea häbenema olla kaastöötajate ees nõrk ja tundlik, sest keegi ei pea sind täiuslikuks. Oluline on olla eeskujuks, aus ja põhimõttekindel. Põhimõttekindlus võib tuua dividende ka aastaid hiljem.* Olulisi muudatusi on võimalik läbi viia siis, kui inimesed usuvad, et suudavad midagi muuta. Suurte ideede elluviimiseks on vaja esimest edulugu – eeskuju töötab. Kui juht ise siiralt millessegi usub, siis on võimalik ka teisi oma ideesse uskuma panna.* Kogu meeskond, eesotsas juhiga, peab organisatsiooni väärtusi järgima. Ja nende väärtustega sobitumine on väga oluline kindlaks teha juba inimest tööle võttes.* Pole olemas halbu töötajaid, aga on olemas sobimatuid töötajaid. Lähenedes teemale sel moel, saad aidata inimese uuele tööle ilma tema eneseväärikust alandamata.* Kiitus võib olla üldine, aga kriitika peab alati olema personaalne. Esimene kriitika peaks olema isiklikult antud.* Et olla usutav, ei tohiks juht eluga sidet kaotada. Kui „kõrgelt“ asju vaadata, siis võib „alumist osa“ mitte näha.* Sa ei puugi alati kohe oma töövilju näha, aga tähtis on uskumine, et teed õiget asja.* Ühe päeva reegel: mõtle vähemalt üks päev sind ärritava asja peale. Kui järgmisel hommikul tahad veel oma alluvatele midagi öelda, alles siis tee seda. 95% juhtudest pole sul seda tarvis.* Oluline on leida oma töötajate jaoks aega. Töötajad väärtustavad seda ja on seetõttu palju lojaalsemad. Iga töötaja puhul saab leida mooduse, kuidas talle personaalselt läheneda. Vestlused tassi teega kamina ääres, inimese loomuga sobiva luuletuse lugemine sünnipäeval jne…

Seotud lood

Uudised
  • 12.12.11, 11:50
Riina Varts: juhtimine on oma inimeste teenimine
Eesti Energia personalidirektor ja PARE juhatuse liige Riina Varts on veendunud, et inimene tahab oma tööd hästi teha ning juhi roll on töötajat selles tahtmises toetada.
Uudised
  • 14.12.11, 14:41
Mikko Fritze: maskid maha!
Juhina emotsioonide väljanäitamine aitab kaasa keskkonna loomisele, kus eksimine on lubatud, usub Mikko Fritze.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele