• 14.09.11, 14:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Swedbanki ATMis kopeeriti sadade klientide pangakaarte

Rakveres kopeerisid kurjategijad septembri alguses Swedbanki sularahaautomaadist sadade klientide pangakaardi andmeid.
Virumaa Teataja kirjutab, et kurjategijatel õnnestus osade inimeste pangakontodelt ka raha välja võtta.
Swedbank vahetab kannatanute pangakaardid välja. Seni on pangakaardiga tehtavad toimingud peatatud.
Kuritegu uurib politsei.
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask vahendas, et pangal on kahtlus, et nimetatud kuupäevadel tõepoolest Swedbanki Rakvere sularahaautomaadil võis olla kopeerimisseade. "Taoliste seadmete kasutamine on ebaseaduslik ning kriminaalkorras karistatav.
Swedbank informeeris Siilivaski teatel koheselt kõiki kliente, kelle kaardiandmed võisid olla ohustatud, paludes vajadusel vahetada kaarti (mida saab teha tasuta) või kaardi turvatunnuseid (PIN koodi). "Meie andmetel on seadmega kokku puutunud kaarte mõnisada. Klientidele, kelle kaardi võimalik kuritarvitamine saab asjaolude menetlemisel kinnituse, hüvitatakse tekkinud kahjud." 
Kui sularahaautomaadi või mõnes muu makseterminali juures tekib kahtlus, et selle küljes on mõni tundmatu lisaseadeldis, tuleks panga teatel oma kahtlustest teavitada kohe politseid või automaati omavat ettevõtet.
Lisaseadme olemasolule võivad viidata rippuvad juhtmed, vildakalt või logisevalt paiknevad osad, suured liimi- või lõhkumisjäljed automaadil.
Samuti, kui kaardi sisestamine või kättesaamine automaadist on raskendatud ning seda tuleb sikutada jõuga või kasutada erilisi võtteid, võib olla põhjuseks, et sisestusavale on ette seatud mõni täiendav osa, mida seal olla ei tohiks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele