• 30.03.11, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Millised on suurepärase juhi omadused ja oskused?

Infohaldamise ja -analüüsimise gigant Google arvutas välja suurepärase juhi omadused ja oskused ning jõudis järeldusele, et need vastavad tegelikkuses juhtimismõtlejate arusaamisele, kirjutab juhtimine.ee.
Google alustas 2009 aastal projekti Oxygen, mille eesmärk oli majasisese info analüüsimise kaudu defineerida hea juhi omadused ning seeläbi luua eeldused oma juhtide arendamiseks.
"Meie lähtekoht oli, et paremate juhtide meeskonnad näitavad paremaid tulemusi ning meeskonnaliikmed on õnnelikumad. Küsisime endalt: mis oleks kui kõik juhid oleks sama head kui meie parimad? Mis teeb head juhid heaks? Kuidas nad oma tööd teevad?" selgitas firma asepresident Laszlo Bock.
Projekti algatajad teadsid, et töötaja lahkub töölt üldjuhul ühel põhjusel kolmest: nõrk side firma missiooniga, ebameeldivad kolleegid või kohutav ülemus. Nendest viimast pidasid nad kõige hägusamaks. Seetõttu hakkas Google-i teadlaste meeskond analüüsima soorituste tulemusi, tagasiside uuringuid ning otsima korrelatsioone kasutatavate fraaside, sõnade, kiituste ja laituste vahel.
Analüüsi tulemusel pandi kokku Google-i tõhusa juhi kaheksa harjumust ning reastati need olulisuse alusel:
• Ole hea coach
• Ära mikrojuhi• Näita üles huvi meeskonnaliikmete vastu, hoolitse et nad tunneks end hästi• Ära ole memmekas, vaid tõhus ja tulemusele orienteeritud• Ole hea suhtleja ja kuula oma meeskonda• Arenda oma meeskonnaliikmete karjääri• Oma selget visiooni• Valda tehnilisi võtmeoskuseid, et saaksid oma meeskonnale nõu anda
Kuigi harjumused ei olnud väga üllatavad, kummutas see siiski ka mõned seni Google-is iseenesest mõistetavaks peetavad põhimõtted. Neist olulisem oli järeldus, et vastupidiselt seni kehtinud arusaamisele ei väärtusta insenerid õige rohkem oma otsese ülemuse insenerioskuseid ja suutlikkust tehnilistest probleemidest aru saada, vaid tema valmisolekut näost-näkku kohtumisteks, küsimistega juhtimise oskust ning huvitumist alluva tööst ja eraelust.
Juhtimise professor D. Scott DeRue (Ross School of Business at the University of Michigan) kiidab Google projekti ja nendib, et kui juhtimismõtlejad otsivad juhtimise järgmist suurt asja, siis Google uuring näitab, et reaalselt täna toimivad ikkagi need põhimõtted, mida juba mõnda aega on tuntud.
 
Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele