• 14.03.11, 12:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas võidelda kuulujuttudega?

The Economist kirjutab Coca-Cola näitel, et kuulujuttude eitamine on kasutu, vahendab Juhtimine.ee. Oluliselt tõhusam on ümberlükkamise asemel keskenduda uute positiivsete lugude loomisele.
Kui sisestada Google'i otsingumootorisse fraasi "middle east rumours", ei ole esimene vastus mitte konspiratsiooniteooriaid või kuulujutte levitav veeb, vaid Coca-Cola poolt loodud lehekülg kummutamaks nende kohta Araabia maailmas levivaid kuulujutte.", firma kuulub juutidele - need on vaid mõned kuulujutud, mille vastu suurkorporatsioon selle veebi kaudu võitleb.
Coca-Cola tähendab tagurpidi lugedes "No Muhhamed, No Mecca
Psühholoog Derek Rucker (Kellogg School of Management) ütleb, et see kaasus on näide sellest, kuidas kuulujuttude vastu võidelda ei tohi. Lugude vastu võitlemise asemel levitatakse neid antud juhul hoopis ise edasi - inimestele ei meenu hiljem enam loo kontekst ega loo eitamine, vaid lugu ise. Jutu edasi rääkimisel muundub algne "Ma pole kindel, kas see on tõsi, aga ma lugesin..." esmalt looks, mis algab sõnadega "Ma kuulsin, et ...", veel hiljem võime kuulda algust "Kas oled kuulnud, et ...".
Kokkuvõtvalt - iga edasirääkimisega kuulaja skeptilisus väheneb ning lugu usutakse üha enam, seega on parim kaitsestrateegia nende kuulujuttudega mitte tegeleda ning anda selle asemel põhjust rääkida uusi ja siis juba positiivseid lugusid.
Loe Economisti artiklit SIIT .

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 09:56
Raamatupidajale: tõhus ja praktiline lahendus võlgade kättesaamiseks - Infopanga võlaregister
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega. Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele