Küsimus: Kuidas toimida, kui on soov töötaja seoses mittevastavusega ametikohale paigutada teisele töökohale, kuidas seda vormistada ning millisele paragrahvile toetuda? Juhul kui töötaja uuest ametist keeldub, kuidas edasi toimida, kui me enam koostööks võimalust ei näe? Mil määral peab olema dokumenteeritud töötaja sobimatus ametikohale? Kas piisab ka selgitavast vestlusest?
Vastus: Kui töötaja on tööle mittevastav, siis on see aluseks töölepingu ülesütlemiseks tööandja poolt (TLS § 88 lg 1 p 1-2). Enne sellist ülesütlemist peab tööandja võimalusel pakkuma töötajale teist tööd (§ 88 lg 2). Selles korras saabki toimuda töötaja paigutamine teisele töökohale. Töötajal on õigus teisest tööst keelduda - sellisel juhul saab tööandja töölepingu tööks mittesobivuse tõttu üles öelda. Oluline on aga, et teise töö pakkumisel oleks töötajale ka teada, et selle mittevastuvõtmisel tema leping lõpetatakse.
Tööandjal peab olema võimalik mittevastavust tõendada. Muuhulgas peaks töölepingus või ametijuhendis olema nõuded, millele töötaja peab vastama, ning kohustused, mille osas saab tööandja ära näidata, et töötaja ei tule nendega toime. Töötajat peab olema eelnevalt hoiatatud - selleks võib olla ka vestlus, kuid see peab olema sel juhul tõendatav.
Äripäeva käsiraamatute foorumis vastas küsimusele advokaadibüroo LAWIN Lepik & Luhaäär.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.