• 05.08.09, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-deklaratsiooni esitajate arv kasvab

Hilinemisega ja vigadega esitatud maksudeklaratsioonide hulk on vähenenud ning kasvanud on e-deklaratsioonide esitajate arv, selgub maksu- ja tolliameti (edaspidi MTA) teeninduskorralduse osakonna poolaasta kokkuvõttest. Võrreldes eelmise aasta I poolaastaga on vigadega tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioone arv tublisti kahanenud. 2009. aasta I poolaasta lõpuks oli 169 isikut, kes ei olnud vigu likvideerinud, mis on 45% väiksem kui eelmisel aastal samal ajal. Enamesinenud veaks on vale maksuvaba tulu summa rakendamine. Mõnevõrra halvem seis on käibemaksu deklareerimisega. Kui käibedeklaratsioonid on esitatud enamjaolt korrektselt, siis vigu esineb kauba ühendusesisese käibe aruande täitmisel. I poolaasta lõpuks on vigadega esitajaid 485. Suuremad probleemid on ostja käibemaksukohustuslasena registreerimise numbrite õiguses. 2009.a. I poolaastal on vähenenud ka hilinemisega esitatud tulu- ja sotsiaalmaksu deklareerijate arv - 18,6 % ja käibedeklaratsioonide esitajate arv - 3,9%. Hilinenuks loetakse deklaratsioon, mis on esitatud ettenähtud kuupäevast üks päev hiljem. Hilinemise põhjustena toovad maksumaksjad esile eelkõige unustamist. Elektroonselt esitati 2009. aasta eest MTA-le:- kõigist käibedeklaratsioonidest 95,4 % (eelmisel aastal 92,8%), - tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioonidest 94,3% (eelmisel aastal 91,7%), - üksikisiku tuludeklaratsioonidest 90 % (eelmisel aastal 88,2%) ning - tollideklaratsioonidest ligi 100 % . Maksuhaldur täiendab üha internetipõhiste teenuste valikut. Käesoleval aastal lisandus võimalus esitada füüsiliste isikute tuludeklaratsioonide lisadokumentide läbi e-maksuameti, mida kasutati üle 16 000 dokumendi esitamiseks. Samuti on käibemaksukohustuslaseks registreerimine nüüd võimalik edastades veebis täidetud vormi digiallkirjastatult e-posti aadressil [email protected]. „MTA pöörab suurt tähelepanu klientide mugavusele, seda eelkõige suurendades e-teenuste valikut. Klientidele, kes ühel või teisel põhjusel ei saa e-kanaleid kasutada, pakume järjest laienevat teenustevalikut ka meie teenindusbüroodes,” ütles MTA teeninduskorralduse osakonna juhataja Raivo Piiritalo. Maksuhaldur avas 15. juunil uuendatud Lennujaama teeninduskoha Tallinnas Kesk-Sõjamäe tänaval, mis esimesena vastab uuele kontseptsioonile ning kuhu on koondatud kõikide tolliteenuste pakkumine nii era- kui äriklientidele. Teenuste hulka laiendati ka Põhja maksu- ja tollikeskuse teenindusbüroos Endla tänaval. MTA-l oli 2009.a. I kvartalis kokku 170 400 kliendikülastust, II kvartalis 78 400 kliendikülastust. I kvartali külastuste arv on tavapäraselt kõrgem seoses tuludeklaratsioonide ning nende kontrollimisteks vajalike dokumentide esitamisega. Idapiiril teenindati kokku 2,7 miljonit reisijat, lennujaamas 658 000 reisijat, sadamates 3,3 miljonit reisijat.  Teeninduskorralduse osakonna detailsema poolaasta kokkuvõttega saate tutvuda MTA kodulehel.

Seotud lood

Uudised
  • 29.07.10, 10:38
Hilinenud ja vigadega deklaratsioonide arv väheneb
Võrreldes eelmise aasta II kvartaliga on 66,3% vähenenud nende isikute arv, kes esitavad vigadega tulu- ja sotsiaalmaksu deklaratsioone. Vigadega käibemaksu deklaratsioone on vähem 54,4%.
  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele