• 10.07.09, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kommentaar: aastaaruanne on firma visiitkaart

Nii nagu igat inimest hinnatakse tema tegude järgi, mõõdetakse väga sageli ettevõtet tema tulemuste järgi. Uusi turge ja lahendusi otsivaid firmasid väärtustakse ning nende töö vili kajastub tihtipeale selgelt ja ilustamata aastaaruande käibe- ja kasumiaruande real, kirjutab Äripäeva toimetaja Raivo Sormunen.
Seetõttu tekitas minus tõsist hämmingut näitleja Marko Matvere, kes oma 2008. aasta majandusaasta aruande lõppu nuhkivaid ajakirjanikke vähisurmaga ähvardas... Osa anonüümsetest kommentaatoritest kirjutasid sellele deklaratsioonile samuti kahe käega alla ja pidas aastaaruandega tutvumist millekski väga räpaseks, mis just ehk giljotiini ei vaja, kuid käe maharaiumist igal juhul. Selle peale hüüaks vaid: "No tule taevas appi!"
Aga olgu. Isegi kui tegemist on loodetavast vaid Matvere musta huumoriga vajaks majandusaruannetes "tuhnimine" lahti seletamist.
Tallinna, Riia ja Vilniuse börs koostab iga aasta Baltic Market Awards konkursi, mille käigus valitakse välja börsifirma, millel on parimad investorsuhted ning mis on oma kvartali- ja aastaaruannetega enim vaeva näinud. Äripäeva börsitoimetus on sellele ettevõtmisele abiks olnud ja aidanud ettevõtteid hinnata.
Rahandusministeeriumi all tegutsev Raamatupidamise toimkond on valinud aastaid Eesti Finantsaruandluse lipulaeva ehk Eesti ettevõtet, mis on oma aastaaruannet kõige paremini esitanud. Tegemist on nn. ilukonkursiga, kus hinnatakse aruannete informatiivsust, lugejasõbralikust kui ka vastavust raamatupidamistava nõuetele. Olen ka ise paaril aastal osalenud aastaaruannete hindamiskomisjonis ja alati on sealt läbi jooksnud mõte, et aastaaruanne on iga ettevõtte visiitkaart, mille osas peab vaeva nägema, et selle lugeja ei peaks pettuma.
Annab aastaaruanne ju esmapildi ettevõtetest huvitatud äripartnerile ning kliendile. Korrektselt ja selgelt koostatud aruanne avab lihtsamalt ka pankade laenukraanid. Lisaks usaldusväärsuse tõusule aitab korrektsus alati kaasa ka firma väärtuse kasvu. Mõelgem, kes on olnud Eesti parimad aastaaruannete koostajad - Hansapank, Saku Õlletehas, If Eesti Kindlustus, Eesti Energia, Harju Elekter. Ettevõtted, kellel polnud midagi varjata ja kes pingutasid oma lugeja huvides.
Võtkem aruande koostamist nagu võitjad. See on ettevõtja visiitkaart, mida ei tohiks häbi olla kellelegi näidata.
Vaata ka Äripäeva uudist Marko Matvere äriühingu OÜ Seekrank majandusaasta aruande kohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele