• 24.03.06, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nõuete finantseerimisest

Suurem osa tegutsevaid ettevõtteid on kokku puutunud ebameeldivustega, mille toovad kaasa koostööpartnerid, kliendid, kes hilinevad oma kohustuste täitmisega. Võib mõelda, et see on paratamatus ning seetõttu on paljud ettevõtted oma võlanõuded aasta eelarvet kokku lüües kuludesse arvestanud. Hea on arvesse võtta debitoorse võlgnevusega seotud ohte, ratsionaalne on selles osas midagi ette võtta.
Tavaliselt on võlgu jäämise põhjuseks võlgniku finantsprobleemid või tahtlik viivitamine. Oluliselt harvemini on võlgu jäämise põhjuseks vaidlused seoses müüdud kaupade või osutatud teenustega ning administreerimisprobleemid. Neid ettevõtteid, kellele maksete hilinemine ei too kaasa võimalikke likviidsusprobleeme on võrdlemisi vähe. Seetõttu tuleb järjest enam otsida võimalusi nõuetega seotud riskide vähendamiseks.
Juhul kui osadel Teie klientidel on halb tava maksetähtaegasid veidi ületada, siis ei tundu otstarbekas neid inkassomenetlusse anda, püsiklientidele antakse väike viivitus tavaliselt andeks. Vabade vahendite puudujääk ning sellega kaasnevad ohud võivad aga Teie ettevõtte tegevust sellegipoolest olulist mõjutada.
Võlgade nõudmisega tegelevad ettevõtted võlasumma tagasitoomisele garantiid üldjuhul ei paku, kuna paratamatult tuleb ette seda, et raha ei õnnestugi kätte saada. Lootma jääda sellele, et võlgnikult õnnestub lisaks põhisummale ka viiviseid saada on õnnemäng. Üldjuhul ollakse peale pikka ootamist rahul ka tulemusega, mis on võrdne nõude põhisummaga. Kui aga kokku arvestada ootamise tõttu saamata jäänud tulu, siis võib tulemuseks olla halb üllatus.
Võlanõuete tasumata jätmise kulu arvutamise lihtsustamiseks leiate raamatupidaja.ee “igati kasulik” rubriigist ka kalkulaatori. Kalkulaatori arvutuskäigu juures me jõuame tulemuseni, mis näitab võlasumma võlgniku käes seismisega seotud kulu suurust. Lisaks võib iga ettevõte juurde lisada ka tööjõu kulu, mis kaasneb võlgnikuga tegelemisel, rääkimata ebameeldivatest emotsioonidest, mida võlgade sissenõudmine üldjuhul endaga kaasa toob.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele