• 28.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valetava tööotsija tuvastamine nõuab tähelepanu

Kandidaadid on enamasti targemad, kui me arvata oskame. Kui neid töökoha saamine vähegi motiveerib, oskavad nad endast soovitud muljet jätta.
Kui CVs on palju erinevaid töökohti ja jääb mulje, et kandidaat on kõigis eelmistes ametites väga edukas olnud, tuleks tausta kontrollida või püüda selgusele jõuda, mis on olnud konfliktikohad töökohta vahetusel.
Üsna lihtne on endale CVsse tööülesandeid ja vastutust juurde luisata. Abiks on, kui paluda kandidaadil kirjeldada varasemaid töökohustusi ja uurida, mis nende täitmisel eriti meeldis, mis aga ei meeldinud. Kui need on ilustamiseks välja toodud, siis jäävad inimesed enamasti hätta kriitiliste aspektide väljatoomisega töös.
Samuti võiks paluda kandidaadil rääkida sellest, kuidas iseloomustaks teda mõni endine kolleeg või ülemus, ja seejärel küsida luba neilt iseloomustuse saamiseks. Kui vale oli mängus, siis satub inimene tavaliselt kimbatusse.
Trafaretsed küsimused kandidaati üldjuhul ei ava, siin oleks pigem kasu loovatest grupitöödest, kus jälgida töölesoovija käitumist, sh enesekehtestamist, kuulamisoskust, veenmisoskust, kehakeelt.
Levinud on arvuti- ja keeleoskuse ilustamine. Siin ei aita muud kui testimine ja kindlasti kohapeal, sest distantstestid võimaldavad siiski kasutada välist abi. Kõrgkoolis õppimise kohta saab kinnituse, kui õppeosakonda helistada.
Iseloomus selguse saamisel on abiks see, kui lisaks intervjuule kasutada isiksuseteste.
Autor: Tiina Saar

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele