• 26.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

X Hinna kujunemine

- Mis Teie raamatupidamisprogramm maksab?- Sõltub sellest, mis Teil vaja on… Mis Teil vaja on? Ja palju Teil raha on?- No tahaks ikka, et võimalikult odav oleks…- Jne…
Selline näeb välja tüüpiline hinnapäringu algus majandustarkvara müüjale. Ostjal on piiratud eelarve ja seetõttu küsib ta minimaalset hinda, see omakorda tekitab pakkujale kiusatuse jätta rääkimata ostuga kaasnevatest lisakulutustest, mis mõnikord võivad olla sama suured, kui ostuhind ise. Vaatlemegi järgnevalt hinda mõjutavaid aspekte.
Tarkvaralitsents ehk miks seda on vaja lugeda. Tavaliselt müüakse mitte tarkvara ennast, vaid selle tähtajalist või tähtajatut kasutusõigust. Kuna toode ei kuulu Teile, ei saa seda ka edasi müüa, kinkida jne. Erievatel tootjatel on erinevad litsentsitingimused – tutvuge nendega võimalikult varakult. Ost, rent või järelmaks ehk mis neil vahet on. Ostu korral saab tähtajatu kasutusõiguse. Rendi korral saab kasutusõiguse senikauaks kuni renti makstakse. Järelmaksu korral tekib tähtajatu kasutusõigus viimase osamakse tasumisel. Versiooniuuendused ehk mis asjad need veel on ja palju see maksab. Versiooniuuendused lisavad olemasolevale programmile uut disaini, uusi funktsioone, kasutajamugavust aga ka kardinaalsete maksumuudatuste tõttu lisandunud uusi aruandeid. Versiooniuuenduse hind jääb vahemikku 20-50% tarkvaralitsentsi ostuhinnast. Versiooniuuendus võib olla vabatahtlik, aga võib olla ka kohustuslik (sätestatud litsentsilepinguga nii, et igal aastal tuleb maksta versiooniuuendustasu sõltumata uuenduste arvust). Versiooniuuenduse eest võidakse küsida raha siis, kui versiooni uuendatakse, aga võib olla ka ettemaks kindla perioodi eest. Koolitus ja klienditugi ehk palju toote kasutuselevõtt maksab. Võimalikud variandid: igat teenindamiskorda tasustatakse eraldi, teenindus maksab kindla summa kuus, teenindus maksab kindla protsendi tarkvara maksumusest aastas (võib olla kombineeritud versiooniuuenduslepinguga), teenindus on teatud kanalites tasuta ja teatud kanalites tasuline, toote ost sisaldab teatud hulga tasuta teenindust kindlates kanalites määratud perioodil. Märkamatult võib esimesel kasutusaastal ostuhinnale lisanduda läbi tasulise teeninduse 50-150%. Andmemahu maksustamine ehk mida rohkem andmeid seda suurem hind. Sellise hinnamudeli juures on oluline teada, mida ja kuidas kokku loetakse- dokumente, kandeid vms. Kannete lugemisel tuleb arvestada sedagi, et programm koostab enamuse kandeid automaatselt ja seda, kas näiteks maksekorraldus ja pangateenustasu on üks või kaks kannet, tuleb küsida programmimüüjalt. Samuti on hea teada, palju maksab lubatud sisestusmahu juurde ostmine. Kasutamisulatuse maksustamine ehk mis sisaldub komplektis ja mis on tasulised lisavõimalused. Erinevatel programmidel on asjad erinevalt lahendatud, mis ühel tasuta, see teisel tasuline ja vastupidi. Mõned näited: ettevõtete arv, töökohtade arv, aruannete generaator, andmete eksport-import, side pangaprogrammidega, analüütikavõimalus jpm. Vajalike moodulite komplekteerimine ehk kas on lihtne võrrelda erinevaid tooteid. Moodulite nimetused ja nendes sisalduv funktsionaalsus ei ole erinevatel tootjatel vähemalgi määral standardiseeritud. Kõige lihtsam on toodet komplekteerida nii, et kirjeldate vabas vormis firmale vajaliku funktsionaalsuse, kasutamisulatuse, võimaliku andmemahu ja küsite suulise või kirjaliku hinnapakkumise.
Vaata veel:
Eelmine peatükk
Järgmine peatükk
Autor: Janika Leoste

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele