• ST
  • 21.11.23, 14:45

Merit Tarkvara: Paindlik töökorraldus – töötaja, kuid kas ka raamatupidaja huvides?

Viimastel aastatel üha enam normaalsuseks saanud paindlik töökorraldus on muutnud tavatöötajate jaoks töö- ja eraelu ühildamise senisest mugavamaks, kuid toonud nii mõnegi ettevõtte raamatupidajale kaasa ühtlasi lisatööd.
Maarja-Liisa Maasik, Merit Palk arendusjuht (pildil vasakul) ja Annika Traks, Merit Palk arenduskonsultant ja Merit Tarkvara finantsjuht
  • Maarja-Liisa Maasik, Merit Palk arendusjuht (pildil vasakul) ja Annika Traks, Merit Palk arenduskonsultant ja Merit Tarkvara finantsjuht
Eesti kõige populaarsema majandustarkvara ning palgaprogrammi Merit Palk arendusjuht Maarja-Liisa Maasik ja arenduskonsultant ning Merit Tarkvara finantsjuht Annika Traks kinnitavad, et paindliku töökorralduse ja -koormuse mõju raamatupidaja tööle on erinev.
„Võib öelda, et see sõltub ettevõtte sisemisest töökorraldusest, automatiseerituse tasemest ning sellest, milline tööajaarvestuse halduse tarkvara kasutusel on,“ tõdevad nad. Kindlasti ei ole jätkusuutlik lahendus, kus raamatupidajale või palgaarvestajale tekib ettevõttes ülejäänud töötajaskonnale paindlikku töökorraldust võimaldades tööd juurde – eriti, kui olemas on tehnilised võimalused töökoormuse maandamiseks.

Raamatupidaja tööaeg on väärtuslik

Merit Tarkvara on ise eeskujuks firmana, kus palgaarvestaja tööd paindliku töökorralduse võimaldamine ei mõjuta. „Võime öelda, et põhjuseks on süsteemide automatiseeritus ning tõhus tööajaarvestuse halduse tarkvara kasutamine koostööpartneri näol. Oleme suutnud vältida suuremat bürokraatiat just partnerite poolt pakutavate teenuste kaudu, kus töötajad saavad iseseisvalt planeerida töökatkestusi ning neid saavad vajadusel kinnitada otsesed juhid ja palgaarvestaja. Töökatkestused liiguvad välisest tarkvarast otse Merit Palka, kus palgaarvestaja saab koostada mõne klikiga näiteks puhkusetasu väljamakse enne puhkuse algust. Ka selle kohta saab automatiseerida teavituste süsteemi väliste partnerite näol. Raamatupidaja ega palgaarvestaja ei pea midagi meeles pidama ning Merit Palga roll on tagada õige maksuarvestus,“ selgitavad nad, et selline lahendus on kõigile osapooltele meeltmööda.
Meritis, kus kasutatakse palgaarvestuse tarkvara Merit Palk, toimub arvestus sujuvalt ja automaatselt, sõltumata erinevatest töötamise vormidest. „Toome näiteks ühe töötaja, kes töötab hetkel ettevõttes 0,8 koormusega. Merit Palk võimaldab lihtsalt ja tõhusalt lisada programmi antud töökoormuse juures teenitava töötasu. Kui see on tehtud, arvestatakse edaspidi igakuiselt töötaja palk automaatselt, ilma täiendavate seadistuste ega sisestusteta. Seadistada ongi vaja vaid korra: siis, kui töötaja tööle asub või kui toimub mõni muudatus, näiteks töötasu suurenemine. Töötaja tööle asumisel saab Maksu- ja Tolliameti töötamise registrist pärida otse töötaja andmed ning lepingu info. Kasutaja saab seejärel lisada lepingusse töötasu kokkuleppe ning vajadusel mõned spetsiifilised määrangud. Igakuine palgaarvestus on seejärel kasutaja jaoks ülimalt lihtne. Tuleb avada vaid uus arvestuskuu, vajadusel lisada erinevad töökatkestused, lisatasud, kinnipidamised ning kinnitada väljamakse ja saata panka töötasude maksed. Kusjuures vajalikku infot on võimalik programmi importida failist või saata välistest tarkvaradest. Merit Palk koostab automaatselt palgapäevaks veel välja maksmata töötasude palgapäevalehe ning maksudeklaratsiooni TSD,“ tähendab see raamatupidajale seega märgatavat ressursside kokkuhoidu.
„Töötamise paindlikud vormid on mõjutanud tasuarvestuse vormistamist samuti. Võrreldes varasemaga on see kaasa toonud vajaduse automatiseerida andmete liigutamist. Et palgaarvestaja töökoormus ei tõuseks, tuleb mõelda, kuidas sama ajaga jõuaks palgaarvestuse programmi lisada rohkem lepinguid, töökatkestusi, lisatasusid,“ on Merit Palk abiks ka siinkohal.

Õige maksuarvestus 100% garanteeritud

Kindlasti võib öelda, et Merit Palk programmi kasutades on võimalik muuta raamatupidajate töö lihtsamaks ja kiiremaks. „Merit Palk garanteerib 100% õige maksuarvestuse. Piisab vaid õigetest seadistustest ning palgaarvestaja roll on olla seejärel vaid andmete kontrollija. Merit Palk ei tee vahet sellel, kas töötaja töötab paindlikult või mitte. Kõik tuleb lisada programmi täpselt nii, nagu see on päriselus ning seejärel võib usaldada programmi nii maksudeklaratsiooni koostamise kui ka töötasu väljamaksete arvutamise osas,“ on Merit Palk palgaarvestusprogramm tõestanud end tõhusa abimehena ettevõtete raamatupidajatele.
Merit Palk esindajad kinnitavad lisaks, et väiksematele ettevõtetele, kes alles seisavad muutuste teel ning mõtlevad, miks võiks eelistada Merit Palk programmi, teeb ehk otsustamise lihtsamaks see, et programm on kuni kahe töötaja puhul tasuta ning seda ajalise piiranguta. „Merit Palk on mõeldud erineva suurusega ettevõtete palkade, töötasude jms arvestamiseks. Ükski palgatöötajaga ettevõte ei ole meie palgaprogrammi kasutamiseks liiga väike või suur. Palgaarvestus, töökatkestused, kinnipidamised jms jooksvad töötajatega seotud igapäevatoimingud muutuvad raamatupidajale lihtsamaks ja kiiremaks nii paari töötaja kui suure kollektiivi puhul,“ tõdevad nad.
Lisaks võib nende sõnul olla kindel, et kasutades Merit Palka, on olemas kindlustunne, et ettevõtte maksuarvestus on korrektne. „Kui keegi veel pelgab, et kas automaatika suudab andmeid õigesti analüüsida ja kas andmed on turvaliselt hoitud, siis soovi korral on võimalik teostada käsitsi andmete kontroll ja veenduda tehingute õigsuses. Ilmselge, et ilma proovimata võib olla kahtlusi, kuid julgustame see samm astuda, sest kaotada ei ole midagi. Pigem võita! Tasub kindlasti kasutada algusest peale võimalust teha palgaarvestust õigesti ning maandada nõnda riskid võimalike maksuarvestuse vigade osas, mida hiljem kibedalt kahetseda tuleks,“ on Merit Palk väikeettevõtete puhul eriti hea abimees.
Täpsemalt uuri: www.merit.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele