Aastal 2022 on statistika põhjal maailma suurimad veebitööstused e-kaubandus, võrguhasartmängud, sotsiaalmeedia, otsingumootorid, meelelahutus ja reklaam. Seoses mobiilseadmete kasvu ja üha suureneva vajadusega veebipõhiste teenuste järele jätkavad need tööstusharud järgmistel aastatel õitsengut. Niisiis, millised on selle kasvu peamised tõukejõud ja millistes sektorites on oodata kõige kiiremat kasvu?
E-kaubandus
Ülemaailmne e-kaubanduse müük saavutab prognooside kohaselt lähiajal uued kõrgused, seda näitab selgelt ka iga-aastane muljetavaldav kasvutempo. Selle kasvu põhjuseks on interneti leviku tõus ja mobiilseadmete kättesaadavuse suurenemine. Näiteks ainuüksi Hiinas tehti 2016. aastal 1 miljard mobiiltelefoniga ostutehingut, vahendab The Atlantic. Sotsiaalmeedia platvormid soodustavad samuti e-kaubanduse kasvu, võimaldades tarbijatel osta kaupu otse oma kontode kaudu sellistel lehtedel nagu Twitter ja Facebook. Business Insideri andmetel ulatus sotsiaalkaubanduse müük ainuüksi USA-s eelmisel aastal 5,6 miljardi dollarini. See on viimaste aastate jooksul hüppeliselt arenenud ja prognooside kohaselt kasvab see trend ka järgmistel aastatel tugevalt.
Online kasiinod
Online kasiino leheküljed on aastatega muutunud üha populaarsemaks. Seda seetõttu, et tänu mobiiltelefonide ja tahvelarvutite levikule on tänapäeval rohkem võimalusi kasiinomängude mängimiseks. Online kasiinode mängud ja
kasiino boonused muutuvad samuti üha arenenumaks, kuna ettevõtted lisavad 3D-graafikat, täiustatud heliribasid ja interaktiivseid boonusvoore, rääkimata uutest virtuaalse reaalsuse lahendustele. Seetõttu pole üllatav, et Interneti hasartmängude tööstus kasvab lähiaastatel kiiresti.
Sotsiaalmeedia
Ka sotsiaalmeedia kasutamine kasvab internetikasutajate seas hüppeliselt. CNBC andmetel on
sotsiaalmeedia kasutamine alates 2010. aastast igal aastal kasvanud umbes 10%. Seda kasvu veavad mobiilseadmed, eriti nutitelefonid ja tahvelarvutid. Business Insideri andmetel on nüüdseks miljardil inimesel üle maailma oma telefonides juurdepääs kiirele mobiilsele internetile. See on hea uudis sotsiaalmeedia ettevõtetele, nagu Facebook, Twitter ja LinkedIn.
Otsingumootorid
Eeldatakse, et lähiaastatel saavad sellest veebiaktiivsuse kasvust kasu ka Google ja teised otsingumootorid. Seda seetõttu, et otsingumootorid mängivad olulist rolli veebikasutajate suunamisel veebipoodidele, hasartmängusaitidele ja sotsiaalmeedia platvormidele. Tegelikult domineerib Marketing Landi andmetel just Google otsingumootorite turul, moodustades hinnanguliselt 86% kõigist otsingutest kogu maailmas. Prognoositakse, et lähiaastatel kasvab Interneti kasutajate arv üle maailma igal aastal 5%. See tähendab, et ligi 4 miljardit inimest kasutab sotsiaalmeediat ja e-kaubanduse saite ning enam kui 3 miljardit sirvib regulaarselt internetti.
Meelelahutus
Mida rohkem inimesi võrku kasutab, seda kiiremini kasvab ka nõudlus meelelahutusliku sisu järele. See hõlmab muusika voogedastusteenuseid, nagu Spotify ja Apple Music, tellitavaid teleteenuseid, nagu Netflix ja Amazon Prime Video, ning mänguplatvorme nagu Steam. Business Insideri andmetel oli ülemaailmse meelelahutustööstuse väärtus 2015. aastal 2,3 triljonit dollarit. 2022. aastaks prognoositakse selle väärtuseks 3,1 triljonit dollarit, mis tähendab veidi alla 5% kasvu aasta kohta.
Reklaam
Eeldatakse, et e-kaubanduse ja sotsiaalmeedia platvormide tõusust saab kasu ka reklaamitööstus. Interactive Advertising Bureau (IAB) andmetel jõudsid ülemaailmsed kulutused veebireklaamidele viimastel aastatel uuele tasemele ja kasvavad aja jooksul edasi. Seda kasvu veavad mobiilseadmed, mis moodustavad Shareaholicu andmetel nüüd umbes 60% kogu digitaalse meedia tarbimisest. IAB andmetel kulutasid reklaamijad 2016. aastal mobiilireklaamidele 72 miljardit dollarit ja see kasvas kuni 2020. aastani igal aastal 20%.
Järeldus
Pole kahtlust, et e-kaubandus ja sotsiaalmeedia platvormid juhivad kõigi asjakohaste tööstusharude kasvu. Cisco andmetel kasvab ülemaailmne võrguliiklus igal aastal 3%, mis on praegusest enam kui kaks korda suurem. Seda kasvu veavad veebivideod, sotsiaalmeedia ja mobiilisirvimine. Kõik need tegevused nõuavad täiendavat ribalaiust, mida Interneti-tööstus loodab saavutada kvaliteetsete virtuaalsete privaatvõrkude (VPN) abil.
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.