Lisaks veinidele tuuakse maale ja turustatakse kõike, mis veinikultuuri juurde kuulub – veiniaksessuaarid, -klaasid, -kapid. Baleni valikust võib leida ka kanget alkoholi, õlisid, pastakastmeid, kohvi, teed ja muud, kuid ettevõtte põhifookus on siiski veinidel.
Veinidesse investeerimine kogub populaarsust
Baleni tegevjuhi Tarmo Smalko sõnul oli nende ettevõte esimeste hulgas, kes asus 1997. aastal tegutsema veinide tippklassis, pannes rõhu just kvaliteetveinile. Selliste veinide valimisel tuleb hoolega pidada silmas piirkondi ja veinitootjaid. Balen teeb koostööd hoolega valitud tunnustatud veinitootjatega. Kuigi Baleni maaletoodud veine võib leida ka suurtest kauplustest, moodustavad ettevõtte põhiklientuuri nii Eesti tipprestoranid ja hotellid ning kui ka eraisikutest veinientusiastid. „Eestis on praeguseks päris palju tõsiseid veinihuvilisi, kes täidavad hoolega valitud toodetega oma veinikeldrit ja investeerivad veinidesse,“ räägib Tarmo.
Standard Books on maksimaalselt tööle rakendatud
Koostöö Excellenti meeskonnaga on võimaldanud Balenil võtta Standard Booksi äritarkvara võimalikult tõhusalt kasutusse. Tarmo Smalko sõnul ei ole Standard Booksile vastast. „Kliendisuhete haldamine, ostud-müügid, statistika, aruanded, laoarvestus – kõik toimib nagu kellavärk. Programmi on lihtne kasutada. Selleks et sellega hakkama saada, ei pea olema programmeerija. Kõik meie tööprotsessid on tehniliste võimalustega põimitud. Näiteks tuleb meil programmi märge, kui klient on endale teatud koguse veine broneerinud,“ selgitab Tarmo.
Aastate jooksul on Balenile loodud mitmeid erilahendusi, millest esimene sündis juba 15 aastat tagasi. Alkoholiseadus nõuab, et klient peab saama ostuga kaasa suure hulga tooteinfot – maht, alkoholiprotsent, alkoholiregistri kanne, partiinumber ja palju muud. Nii sündis erilahendusena saatelehe lisa, mis juriidilisest isikust kliendile vormub automaatselt. „Eraklient sellist lisa ei vaja ning saame programmis valida, kas panna saatelehe lisa juurde või mitte,“ täiendab Tarmo.
Alkoholimüüjatel tuleb iga kuu esitada riiklikule alkoholiregistrile aruanne. Aruanne loodi tarkvarasse erilahendusena, võttes aluseks programmi saatelehe lisa, ja nüüd hoiab see Baleni töötajate jaoks hulga aega kokku. Keeruline aruandlus valmib automaatselt ühe hetkega.
Foto: Kristiin Elmat
Kolmas erilahendus hõlmab pakendiaruandlust. See aruandlus sünnib laosissetulekute baasil ning kord aastas esitatav pakendiaruanne tuleb otse programmist, ilma et keegi peaks selle jaoks lisatööd tegema.
Alkoholikaubandus on reguleeritud valdkond ja Balen on elav näide ettevõttest, kus aruannete koostamine on jäetud äritarkvara kanda ning inimesed saavad pühenduda klientidele ja ettevõtte arendamisele. Tarmo sõnul on Baleni „ihukonsultant“ Excellentis neid väga palju toetanud ja kui on väiksem mure, siis saadakse ka kasutajatoest abi.
Kui maailm laieneb, siis Standard Books tuleb kaasa
Baleni esinduspood asub Tallinna lähedal Peetri külas Läike teel. Veinimüüja peab olema ka hea inimestetundja ja oskama klienti suunata. „Tihti astub meie juurde sisse inimene, kes ütleb, et „tahaks midagi head“. Selline ongi kõige keerulisem klient, sest on vaja hakata uurima, mis see „hea“ tema jaoks tähendab,“ kirjeldab Tarmo.
Foto: Kristiin Elmat
Klientide koolitamine on samuti üks Baleni missioonidest. „Inimene peab ikka oma maailma laiendama. Me korraldame nii veini- kui veiniklaaside koolitusi. Riedeli veiniklaasid on loodud viinamarjasordi eripära arvestades. Need klaasid on lahutamatu osa meie müügiportfellist,“ räägib ta. Kvaliteetse veini juurde kuulub enesestmõistetavalt ka kvaliteetne veiniklaas.
„Äritarkvara peab ettevõttega kaasa arenema,“ leiab Tarmo ning lisab, et Standard Books on pidevalt nende vajadustega sammu pidanud. „Kui peaksime arenguteed jätkama oma väikese vinoteegiga, siis olen kindel, et ka sel juhul oleks Standard Booksil meile täispakett lahendusi valmis,“ sõnab ta rahulolevalt.
Erilise kingi lugu
Vajasime partnerile koostöö eest erilist veini. Tegu oli juhtumisi väga suure veinigurmaaniga, kes teab täpselt, mida tähendab väärt vein. Olen ise sellel alal pigem võhik ning rääkisin Balenisse sisse astudes kogu loo ära. Leidsime koos ideaalse veini, millel oli oma „lugu“. Tagasiside partnerilt ületas kõik ootused – ta oli ülirahul. Haruldane vein suutis üllatada.
Maret Luts, Excellenti turundus- ja kommunikat- sioonijuht
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.